Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tankar om X-games 2006 superpipe.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skribble" data-source="post: 146064" data-attributes="member: 29384"><p>ingen skugga ska falla över domarinsatsen. tanners åk var som sagt felfritt och dumonts grabs var inte lika bra som ifjol. tanner var riktigt bra ifjol men flög högre i år vilket gjorde att dumonts första hit heller inte framstod som lika banbrytande och exceptionell detta år. kul att favres innovativa switchåkning gav plats på podiet även om jag personligen hellre sett honom som bronsmedaljör efter dumont me tanke på de bådas avslutande hopp. Favre tappar alltså mkt fart o kommer inte riktigt över kanten (måhända switch) medan dumont boostar på med tre varv och klart bättre HÖJD även här som slutkläm på sitt åk. </p><p></p><p>jon sa i intervjun efter förra årets X-games: "I pipen är det höjd som gäller till 110 procent och det fanns inte en chans att jag skulle hänga på Simon Dumonts grymma satsningar, för gör man det och misslyckas slår man ihjäl sig. Jag tycker ändå att det är rätt fokus på bedömningen för ingen åkare har den tekniknivån som matchar mycket luft. Men de som kan lägga 900 åt båda hållen kan nog ändra på situationen väldigt snart." slutcitat</p><p></p><p>framtidens segerrecept lyder säkerligen: mer unnaturalsnurrar och mer switchåkning utöver sjuk höjd.. den som kan lägga av en mixad runda me flairs, sw 10:or och reverse 9:or blir nog dominerande me andra ord.. </p><p></p><p>FTR, sluta klaga på Jon!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skribble, post: 146064, member: 29384"] ingen skugga ska falla över domarinsatsen. tanners åk var som sagt felfritt och dumonts grabs var inte lika bra som ifjol. tanner var riktigt bra ifjol men flög högre i år vilket gjorde att dumonts första hit heller inte framstod som lika banbrytande och exceptionell detta år. kul att favres innovativa switchåkning gav plats på podiet även om jag personligen hellre sett honom som bronsmedaljör efter dumont me tanke på de bådas avslutande hopp. Favre tappar alltså mkt fart o kommer inte riktigt över kanten (måhända switch) medan dumont boostar på med tre varv och klart bättre HÖJD även här som slutkläm på sitt åk. jon sa i intervjun efter förra årets X-games: "I pipen är det höjd som gäller till 110 procent och det fanns inte en chans att jag skulle hänga på Simon Dumonts grymma satsningar, för gör man det och misslyckas slår man ihjäl sig. Jag tycker ändå att det är rätt fokus på bedömningen för ingen åkare har den tekniknivån som matchar mycket luft. Men de som kan lägga 900 åt båda hållen kan nog ändra på situationen väldigt snart." slutcitat framtidens segerrecept lyder säkerligen: mer unnaturalsnurrar och mer switchåkning utöver sjuk höjd.. den som kan lägga av en mixad runda me flairs, sw 10:or och reverse 9:or blir nog dominerande me andra ord.. FTR, sluta klaga på Jon! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tankar om X-games 2006 superpipe.
Tillbaka
Topp