TBT, Rocker

jolm

Ny medlem
TBT, Rocker
Hej!

Ska skriva en liten "uppsats" om just triple base technology (TBT) och Rocker. Men skulle vilja ha lite mer kött på benen så att säga, läst om tbt osv på bataleons hemsida, men vet inte riktigt om det är något "trälager" eller vad det är för belag. Någon som är väldigt insatt i just dessa två kan väl skriva en rad om det och hjälpa mig lite ;) Vet mest grunderna om det.

TBT, Rocker
Har du mailat bataleon?
Dom kanske är villiga att skicka lite info.

Har själv haft mailkontakt med dem, fick snabba svar.

Senast ändrad:
TBT, Rocker
råkade titta igenom belaget på min riot nyss, var träkärna. Har inte alla brädor träkärna nu för tiden?
det TBT gjort för mig är väl att jag sluppit ett gäng förväntade frontside-face-plants

TBT, Rocker
TBT har inget med träkärnan att göra... det är helt vanliga platta brädor innan dom "pressar" upp kanterna i en stor maskin under värme, typ samma process som när man pressar ihop brädorna olika lager. Evil Twin har inte träkarna rakt genom hela brädlängden utan bara mellan bindningarna, nos och tail är helt gjort i kevlar med carboninlägg... men maila dom så berättar dom nog säkert allt... såg att dom hade tagit bort massa info på deras hemsida, det står bara om tbt där nu. Rocker är ju exakt som en vanlig bräda bara att spannet är tvärtom...

Senast ändrad:
TBT, Rocker
sen.. va är det du ska skriva om? jag menar belag, träkärna, osv. det är ju helt vanliga brädor som alla andra bara med en annan form... det lär ju inte bli många rader :D
du borde ju skriva om hur olika brädors form påverkar deras åk-egenskaper... då kan du skriva en hel fysik-uppsats :D
och det hittar du väldigt mycket info om på märkets respektive hemsida och på google...
Lycka till! kan ju kopiera din uppsats sen och lägga i en tråd... :P

TBT, Rocker
Aldrig hajjat skillnaden mellan TBT och Rocker riktigt, jag vet på ett ungefär, men är det någon som kan skriva lite utförligt?

TBT, Rocker
TBT - brädan har som en köl. vänder du brädan uppochner skall det se lite ut som ett hustak. skall göra så att man rullar upp på kanterna och ge fördelar i skrotig snö likväl. Väntar på den tekniken i skidor bara.

TBT, Rocker
Nån som vet något ställe i GBG där dem säljer K2'n med rocker? ;) Har för mig stadium på backaplan/hissingen säljer, men är inte säker.

Eller Signal Park Rockern, skulle vara fint om den fanns i GBG med, om någon vet så skriv ;)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp