Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech bindning i pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Schifoan" data-source="post: 1226496" data-attributes="member: 118781"><p>Jag instämmer med Steglund. De senaste åren har jag turat med Beast 14 och var övertygad om att säkerheten var god, men förra året hade jag två incidenter som fick mig att tänka om. Det blev visserligen inga allvarliga skador, men det gjorde rejält ont i knäna. Elasticiteten/ utlösningsfunktionen kändes inte på långa vägar jämförbar med look pivot som jag normalt använder i pist.</p><p></p><p>Ross Tester skulle inte tävla med Duke PT om de inte håller måttet: [MEDIA=youtube]D5NpwNQ4qIs[/MEDIA]</p><p></p><p>Edit. Efter att ha undersökt Marker Duke PT 16 i detalj verkar det misstänkt att Marker varit dumsnåla och gjort en "EPA-lösning" på spaken, Det är nog inte avgörande för Ross Tester. Om han faller, tappar skidan och gör sönder spaken i fallet, så är tävlingsresultatet hur som helst kasst. Han får säkert nya sponsorbindningar i takt med att spakarna går sönder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Schifoan, post: 1226496, member: 118781"] Jag instämmer med Steglund. De senaste åren har jag turat med Beast 14 och var övertygad om att säkerheten var god, men förra året hade jag två incidenter som fick mig att tänka om. Det blev visserligen inga allvarliga skador, men det gjorde rejält ont i knäna. Elasticiteten/ utlösningsfunktionen kändes inte på långa vägar jämförbar med look pivot som jag normalt använder i pist. Ross Tester skulle inte tävla med Duke PT om de inte håller måttet: [MEDIA=youtube]D5NpwNQ4qIs[/MEDIA] Edit. Efter att ha undersökt Marker Duke PT 16 i detalj verkar det misstänkt att Marker varit dumsnåla och gjort en "EPA-lösning" på spaken, Det är nog inte avgörande för Ross Tester. Om han faller, tappar skidan och gör sönder spaken i fallet, så är tävlingsresultatet hur som helst kasst. Han får säkert nya sponsorbindningar i takt med att spakarna går sönder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech bindning i pist?
Tillbaka
Topp