Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech bindning i pist?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="KaitsuH" data-source="post: 1310508" data-attributes="member: 59050"><p>En gammal tråd, men jag har ännu samma gamla problem också: frun! Hon är inte färdig att bära skidor med vanliga tunga binningar, eller använda vanliga pjäxor. Hon har nu åkt allt, även några skojslalomtävlingar, men samma gamla tlt5:or och gamla Dynafit ST:or.</p><p></p><p>Nu beställde jag litet mindre skidor för allround bruk, Ripstick 88:or i längden 154. Äldre skidor är 10 cm längre och en cm bredare. Men, med Dynafit ST 10 Rotation -bindningar. Jag orkar inte längre krångla med frugan eller bära hela tiden hennes skidor, eller nästan också henne, då de vanliga pjäxor är så helvetes tunga som fan.</p><p></p><p>Jag har nu kollat ganska nogt alla möjliga undersökningar om techbindningarnas trygghet, men har hittat ingenstans, att de DIN-certifierade tech-bindningarna vore farligare än andra bindningar. Jag har bara läst, att problemet är brist av elacitet i tådelarna. Techbindningar hörs vara känsliga att tjuvlösas. Men, sådant har aldrig hänt hos oss. Och jag kollade några filmer om Nikolai Schirmer och Mark Abma. Jag tycker att de åker ännu aggressivare och fortare än min unga fru, och med tech.</p><p></p><p>P.S. Jag menar bara. Om frun är mycket nöjdare med att åka också pist med lätta tech-grejor, varför borde hon välja tyngre vanliga grejor?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="KaitsuH, post: 1310508, member: 59050"] En gammal tråd, men jag har ännu samma gamla problem också: frun! Hon är inte färdig att bära skidor med vanliga tunga binningar, eller använda vanliga pjäxor. Hon har nu åkt allt, även några skojslalomtävlingar, men samma gamla tlt5:or och gamla Dynafit ST:or. Nu beställde jag litet mindre skidor för allround bruk, Ripstick 88:or i längden 154. Äldre skidor är 10 cm längre och en cm bredare. Men, med Dynafit ST 10 Rotation -bindningar. Jag orkar inte längre krångla med frugan eller bära hela tiden hennes skidor, eller nästan också henne, då de vanliga pjäxor är så helvetes tunga som fan. Jag har nu kollat ganska nogt alla möjliga undersökningar om techbindningarnas trygghet, men har hittat ingenstans, att de DIN-certifierade tech-bindningarna vore farligare än andra bindningar. Jag har bara läst, att problemet är brist av elacitet i tådelarna. Techbindningar hörs vara känsliga att tjuvlösas. Men, sådant har aldrig hänt hos oss. Och jag kollade några filmer om Nikolai Schirmer och Mark Abma. Jag tycker att de åker ännu aggressivare och fortare än min unga fru, och med tech. P.S. Jag menar bara. Om frun är mycket nöjdare med att åka också pist med lätta tech-grejor, varför borde hon välja tyngre vanliga grejor? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech bindning i pist?
Tillbaka
Topp