Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech-bindningar one-quiver edition
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bud66" data-source="post: 1085888" data-attributes="member: 12646"><p>Jag har åkt och turat på Kingpin några veckor nu och kan konstatera att det är en bindning som passar mina behov. Turandet funkar ua, och pist samt pistnära offpist funkar också det helt ua.</p><p>Jag tog tom. dessa bindningar en sväng i puckeln förra veckan utan att de löste ut eller kändes konstiga. (jag är gammal puckelåkare..)</p><p>Som jag ser det är största fördelen med Kingpin bakdelen på bindningen.</p><p>Den håller fast pjäxan riktigt bra när man åker och den känns betydligt mer vridstyv än bindningar som sätts fast i hälen med 2 piggar.</p><p>Jag tar den extravikten en Kingpin har för stabiliteten den ger.</p><p>Jag upplever inte heller den "direktkontakt" (jag har inget bättre ord..) med underlaget som Dynafit bindningarna brukar ha/kännas. (nu var det några år sedan jag åkte på Dynafits senast, de nya modellerna kanske är bättre, G3 Ion har jag inte testat, ej heller Vipec/Tecton) </p><p>Rent ingenjörsmässigt med konstruktioner och annat hur bindningarna är uppbyggda och fungerar lämnar jag till andra.</p><p>Enda jag kan säga är att jag tycker att Kingpin är en mycket kompetent bindning som jag framledes kommer ha som bindning på alla mina allroundskidor.</p><p>(i tillägg: Jag åker med ett par Dalbello Lupo Ti, med Grip Walksulor, på fötterna)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bud66, post: 1085888, member: 12646"] Jag har åkt och turat på Kingpin några veckor nu och kan konstatera att det är en bindning som passar mina behov. Turandet funkar ua, och pist samt pistnära offpist funkar också det helt ua. Jag tog tom. dessa bindningar en sväng i puckeln förra veckan utan att de löste ut eller kändes konstiga. (jag är gammal puckelåkare..) Som jag ser det är största fördelen med Kingpin bakdelen på bindningen. Den håller fast pjäxan riktigt bra när man åker och den känns betydligt mer vridstyv än bindningar som sätts fast i hälen med 2 piggar. Jag tar den extravikten en Kingpin har för stabiliteten den ger. Jag upplever inte heller den "direktkontakt" (jag har inget bättre ord..) med underlaget som Dynafit bindningarna brukar ha/kännas. (nu var det några år sedan jag åkte på Dynafits senast, de nya modellerna kanske är bättre, G3 Ion har jag inte testat, ej heller Vipec/Tecton) Rent ingenjörsmässigt med konstruktioner och annat hur bindningarna är uppbyggda och fungerar lämnar jag till andra. Enda jag kan säga är att jag tycker att Kingpin är en mycket kompetent bindning som jag framledes kommer ha som bindning på alla mina allroundskidor. (i tillägg: Jag åker med ett par Dalbello Lupo Ti, med Grip Walksulor, på fötterna) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech-bindningar one-quiver edition
Tillbaka
Topp