Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech-bindningar one-quiver edition
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kld" data-source="post: 1085944" data-attributes="member: 104043"><p>Jag har nu ca 50 dagar på mina Kingpin 13 sedan i våras. Här är mina erfarnheter:</p><p></p><p>- Fjädrarna isar igen väl lätt i tådelen när det är kallt och man tar på och av skidorna ofta. Direkt farligt om man inte är uppmärksam och missar att tådelen inte låser. Var nära att stryka med på riktigt första gången det hände mig (brant offpist i Hemsedal). Har även hänt ett flertal gånger efter att jag varit inne och fikat, aldrig slagit mig ordenligt men mer tur än skicklighet. Numera är jag enormt nogrann med att slå ur ev is innan jag sätter på mig dom. </p><p></p><p>+ Upplever att skidorna löser ut precis när de borde, aldrig varit med om tjuvutlösningar (varken i hård pist eller efter drops och hopp). </p><p>+ Åkupplevelsen är densamma som med vanliga Griffons eller Jesters. Inte samma råa känsla mot pisten som jag upplevt med tex Radicals. Bakdelen gör också känslan av "låsning" densamma som på nämnda Markers.</p><p>+ Enkel på och av (bortsett isningsproblemet då...).</p><p>+ Skön att tura med, upplever ingen skillnad mot tex ett par vanliga Dynafit.</p><p></p><p></p><p>Summering: Enormt nöjd såhär långt, finns säkert de som föredrar andra bindningar men för min del uppfyller den alla behov. Bortsett på min raceskidor kommer jag köra Kingpin rakt av.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kld, post: 1085944, member: 104043"] Jag har nu ca 50 dagar på mina Kingpin 13 sedan i våras. Här är mina erfarnheter: - Fjädrarna isar igen väl lätt i tådelen när det är kallt och man tar på och av skidorna ofta. Direkt farligt om man inte är uppmärksam och missar att tådelen inte låser. Var nära att stryka med på riktigt första gången det hände mig (brant offpist i Hemsedal). Har även hänt ett flertal gånger efter att jag varit inne och fikat, aldrig slagit mig ordenligt men mer tur än skicklighet. Numera är jag enormt nogrann med att slå ur ev is innan jag sätter på mig dom. + Upplever att skidorna löser ut precis när de borde, aldrig varit med om tjuvutlösningar (varken i hård pist eller efter drops och hopp). + Åkupplevelsen är densamma som med vanliga Griffons eller Jesters. Inte samma råa känsla mot pisten som jag upplevt med tex Radicals. Bakdelen gör också känslan av "låsning" densamma som på nämnda Markers. + Enkel på och av (bortsett isningsproblemet då...). + Skön att tura med, upplever ingen skillnad mot tex ett par vanliga Dynafit. Summering: Enormt nöjd såhär långt, finns säkert de som föredrar andra bindningar men för min del uppfyller den alla behov. Bortsett på min raceskidor kommer jag köra Kingpin rakt av. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Tech-bindningar one-quiver edition
Tillbaka
Topp