Tech-pjäxa skev efter tryckning, går det att åtgärda?
Jag har precis bootfittat ett par randonnee-pjäxor.Dynafit Hoji. Den ska ha ett ganska mjukt och formbart skal.
Problemet är att jag tror pjäxan blivit skev i samband med tryckningen. Den matchar väldigt dåligt mot pinsen i hälen. När jag tvingar ner pjäxan i bindningen så får jag tjuvsläpp väldigt enkelt.
Jag bifogar en bild över hur off pjäxan ligger i hälen. Det var inte helt enkelt att få det tydligt på bild.
Är det någon som har några tankar och teorier på vad man skulle kunna göra? Går det att rikta om en pjäxa? Går det att fräsa ut nya spår i hälen?
Eller är det bara att ställa in sig på en dyr säsongstart på tursäsongen?
.... inser att det var 18år sedan jag skrev här senast, hög tid för en tråd.
Problemet är att jag tror pjäxan blivit skev i samband med tryckningen. Den matchar väldigt dåligt mot pinsen i hälen. När jag tvingar ner pjäxan i bindningen så får jag tjuvsläpp väldigt enkelt.
Jag bifogar en bild över hur off pjäxan ligger i hälen. Det var inte helt enkelt att få det tydligt på bild.
Är det någon som har några tankar och teorier på vad man skulle kunna göra? Går det att rikta om en pjäxa? Går det att fräsa ut nya spår i hälen?
Eller är det bara att ställa in sig på en dyr säsongstart på tursäsongen?
.... inser att det var 18år sedan jag skrev här senast, hög tid för en tråd.