Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Technica diablo magnesium inställningar av flex?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 526772" data-attributes="member: 12152"><p>Du har två olika inställningar på den om jag kommer ihåg rätt. </p><p></p><p>Dels är det "Dual Pivot"-grejen som i princip är en vanlig canting. Det innebär att du ställer in vinkeln på skaftet i sidled för att kompensera mot tex hjulbenthet. De bultarna hittar du vid ankelknölarna. Man kan mecka med den inställningen en hel del om man är noga, men enklast är att lossa allt och sen ställa sig platt på marken. Be någon annan dra åt i ett läge som du upplever som neutralt. Det brukar räcka som inställning. </p><p></p><p>Möjlighet två är den bakre flexjusteringen. Jag har för mig att det bara är två lägen på den. Antingen låser man pjäxan i "Stiff" då en klack från metalldetaljen kilas in mellan två rörliga plastdelar eller också låter man klacken ligga utanför de båda plastdelarna, vilket leder till att en större rörelse tillåts där. Personligen tycker jag att Diablo Magnesium är väl mjuk, så jag rekommenderar att du väljer det styvare läget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 526772, member: 12152"] Du har två olika inställningar på den om jag kommer ihåg rätt. Dels är det "Dual Pivot"-grejen som i princip är en vanlig canting. Det innebär att du ställer in vinkeln på skaftet i sidled för att kompensera mot tex hjulbenthet. De bultarna hittar du vid ankelknölarna. Man kan mecka med den inställningen en hel del om man är noga, men enklast är att lossa allt och sen ställa sig platt på marken. Be någon annan dra åt i ett läge som du upplever som neutralt. Det brukar räcka som inställning. Möjlighet två är den bakre flexjusteringen. Jag har för mig att det bara är två lägen på den. Antingen låser man pjäxan i "Stiff" då en klack från metalldetaljen kilas in mellan två rörliga plastdelar eller också låter man klacken ligga utanför de båda plastdelarna, vilket leder till att en större rörelse tillåts där. Personligen tycker jag att Diablo Magnesium är väl mjuk, så jag rekommenderar att du väljer det styvare läget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Technica diablo magnesium inställningar av flex?
Tillbaka
Topp