Tecnica Pjäxor

PeAC

Ny medlem
Tecnica Pjäxor
Hej, hur är Tecnica pjäxorna?
jag har fattat dem som smala i lästen. hur är kvalitén? tidigare har de haft dålig kvalité? stämmer det? hur är de nu?

Tecnica Pjäxor
Jag har ett par Tecnica av 2003 års modell som motsvarar årets Diablo Fire. Dock ej race-varianten som jag inte fick tag på. Jag har åkt drygt 100 dagar på dem i alla möjliga förhållanden och temperaturer och jag har inte märkt några kvalitetsproblem i konstruktionen. Det enda är väl att det tränger in en del snö i dem på puderdagar men annars är jag ruggigt nöjd. Möjligen att plasten som ligger an mot bakre delen av bindningen kunde varit lite hårdare eftersom det uppstått några små märken i pjäxan där. Häl-greppet är mycket bra för mig och du får med en bunt med plastpluppar och liknande för att justera det ytterligare.

Jag har ganska breda fötter och de passar finfint för mig. Yngsta lillebrorsan har också ett par som han är väldigt nöjd med utom att han får kramp i hålfoten ibland (trots formgjuten sula).

Tecnica Pjäxor
Silvertejpa över fliken så läcker de inte in. Hade ett par och snön trängde igenom. Annars väldigt sköna pjäxor - ca 180 dagars åkning. Konstigt att de fortfarande inte löst det där.

Tillbaka
Topp