Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Teknik vid big jump?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 147932" data-attributes="member: 46762"><p>Fråga de som åker på hoppet hur det är. Det som kan vara bra och fråga om är ansats och lutning på kick. </p><p>Jag brukar fråga kompisar som kört på hoppet hur mycket de väger, och om de har bra glid, dvs. välvallat och sedan göra en bedömning på hur mycket ansats jag sedan kommer att behöva... Ju mer du väger och desto bättre glid du har, desto mindre ansats behöver du!</p><p></p><p>Om det är så att det är väldigt brant och otrevlig kick är det bra att luta sig lite framåt, lr snarare inte följa med kickens lutning i "avstampet" för att minska riskerna för bakåtvikt i landningen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 147932, member: 46762"] Fråga de som åker på hoppet hur det är. Det som kan vara bra och fråga om är ansats och lutning på kick. Jag brukar fråga kompisar som kört på hoppet hur mycket de väger, och om de har bra glid, dvs. välvallat och sedan göra en bedömning på hur mycket ansats jag sedan kommer att behöva... Ju mer du väger och desto bättre glid du har, desto mindre ansats behöver du! Om det är så att det är väldigt brant och otrevlig kick är det bra att luta sig lite framåt, lr snarare inte följa med kickens lutning i "avstampet" för att minska riskerna för bakåtvikt i landningen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Teknik vid big jump?
Tillbaka
Topp