Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark - Generella & specifika frågor om utrustning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="lmk30" data-source="post: 1228038" data-attributes="member: 50635"><p>Alltså det är svårt att råda val av skida utan att veta hur du åker. Men om du ska ha en skida att tura med skulle jag inte köpa en tung historia, det som känns lätt i handen förvandlas till betongklumpar när man gått ett tag. Faction agent är lite småpoppig men pallar ändå ganska bra tryck på hårt underlag. Annars tror jag iofs att en Völkl BMT 94/109 skulle kunna passa eller en V-Werks Katana, lite köttigare och funkar med telisbindning så vitt jag har hört från kompisar som kör på dem. Dock bör man montera med kortare skruv, iaf på BMTn då den är ganska tunn i monteringszonen. Ev kan inserts vara lösningen på det problemet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="lmk30, post: 1228038, member: 50635"] Alltså det är svårt att råda val av skida utan att veta hur du åker. Men om du ska ha en skida att tura med skulle jag inte köpa en tung historia, det som känns lätt i handen förvandlas till betongklumpar när man gått ett tag. Faction agent är lite småpoppig men pallar ändå ganska bra tryck på hårt underlag. Annars tror jag iofs att en Völkl BMT 94/109 skulle kunna passa eller en V-Werks Katana, lite köttigare och funkar med telisbindning så vitt jag har hört från kompisar som kör på dem. Dock bör man montera med kortare skruv, iaf på BMTn då den är ganska tunn i monteringszonen. Ev kan inserts vara lösningen på det problemet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark - Generella & specifika frågor om utrustning
Tillbaka
Topp