Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1194499" data-attributes="member: 35740"><p>Jag brukar montera mitt på eller möjligen någon cm bak. Men jag kör alltid mjukaste fjädrarna så löst som möjligt. Gillar man att ha bindning med väldigt mycket motstånd så trycker man ner spetsarna och måste kompensera genom att montera mer bakåt. Jag är så gammal att jag började med oförlåtande Tua-skidor, släppte man trycket på bakskidan en sekund i lössnö så dök den och fastnade den direkt. Kör med liknande teknik på mina Vökl Kuro, risken att dom ska dyka är noll, speciellt med mjuka bindningar. Tidigare när jag inte hade lika mycket rocker bakmonterade jag mer, men med Völkl Kuro, Extrem Big Pen och Armada JJ har jag inte känt behovet.</p><p></p><p>Summa summarum, ju hårdare skida, mindre rocker och styvare bindning du har, desto mer behöver du bakmontera. Om man nu gillar att köra såna grejor i lössnö.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1194499, member: 35740"] Jag brukar montera mitt på eller möjligen någon cm bak. Men jag kör alltid mjukaste fjädrarna så löst som möjligt. Gillar man att ha bindning med väldigt mycket motstånd så trycker man ner spetsarna och måste kompensera genom att montera mer bakåt. Jag är så gammal att jag började med oförlåtande Tua-skidor, släppte man trycket på bakskidan en sekund i lössnö så dök den och fastnade den direkt. Kör med liknande teknik på mina Vökl Kuro, risken att dom ska dyka är noll, speciellt med mjuka bindningar. Tidigare när jag inte hade lika mycket rocker bakmonterade jag mer, men med Völkl Kuro, Extrem Big Pen och Armada JJ har jag inte känt behovet. Summa summarum, ju hårdare skida, mindre rocker och styvare bindning du har, desto mer behöver du bakmontera. Om man nu gillar att köra såna grejor i lössnö. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Telemark
Tillbaka
Topp