Telemarksutrustning stulen!

Tompan14

Ny medlem
Dum som man är förvarade man inte sakerna i ett kassaskåp i sängen...
Någon trevlig, varmhjärtad, egendomsutjämnare har nu befriat mig ifrån ett par BD Megawatt med R8:or monterade samt ett par Scarpa T22:or.
Inga speciella tecken på något av dem tyvärr men om något dyker upp på begagnatmarknaden så vore det uppskattat om ni kontaktade mig!
//En just nu jävlig förbannad Tompan...

Senast ändrad:
En tjuv åker förmodligen inte telemark,,, kolla Blocket,,, en kompis fick sina grejor stulna,, vi hittade dessa på Leboncoin = Franska Blocket,,,, gissa om säljaren mådde dåligt,,,,

Jäkligt tråkigt att höra! Var försvann utrustningen, dvs. var ska man hålla ögonen öppna, extra noga?

"En tjuv åker förmodligen inte telemark"
- Kunde inte släppa den tanken - vad åker en tjuv? Snowboard? Hur ser en tjuv ut?

Hurru sjolund,,, hur ser en tjuv ut??? skulle tro att fler snowboardåkare stjäl än en telisåkare,,, det verkar ju som att trådskaparen inte blev av med sin utrustning på någon skidort , därav min slutsats att ingen telisåkare tagit den,,,

Onlytelemark sa:
Hurru sjolund,,, hur ser en tjuv ut??? skulle tro att fler snowboardåkare stjäl än en telisåkare,,, det verkar ju som att trådskaparen inte blev av med sin utrustning på någon skidort , därav min slutsats att ingen telisåkare tagit den,,,
Allvarligt talat så förstår jag att oddsen för att tjuven åker telis är ganska låga, men när man ser ett sådant uttalande så kan man inte undgå att ifrågasätta lite... Jag har lite för lite erfarenhet av tjuvar - har bara blivit av med saker utan att ha upptäckt tjuven så jag undrar självklart över hur man ska identifiera en tjuv:
- Har tjuvar en sån här mask på sig?
- Har tjuvarna kvar sin randiga tjuvdräkt som de hade när de satt i finkan?
- Åker tjuvarna snowboard eller har de uppgraderat till Rax?

sjolund sa:
Jag har lite för lite erfarenhet av tjuvar - har bara blivit av med saker utan att ha upptäckt tjuven så jag undrar självklart över hur man ska identifiera en tjuv:
Här har du en bild så blir det lite lättare i framtiden:
tjuv.jpg

Senast ändrad:
Heinz_p sa:
sjolund sa:
Jag har lite för lite erfarenhet av tjuvar - har bara blivit av med saker utan att ha upptäckt tjuven så jag undrar självklart över hur man ska identifiera en tjuv:
Här har du en bild så blir det lite lättare i framtiden:
http://img17.imageshack.us/img17/1169/tjuv.jpg
Fantastiskt!

Ska sätta upp bilden runt om kvarteret å be pensionärerna och ungdomarna hålla ett öppet öga efter den där typen av utseende... Pensionärerna går väl upp sådär kring halv fyra å så får de bevaka fram till fyra-fem tiden på dagen. Ungefär vid fyra-fem kommer ungdomarna hem från sin skola å så håller de igång till halv fyra på natten, när pensionärerna kommer till liv igen å börjar klaga över att ingen delar ut morgontidningen när vettigt folk kliver upp.

sjolund sa:
Jäkligt tråkigt att höra! Var försvann utrustningen, dvs. var ska man hålla ögonen öppna, extra noga?

"En tjuv åker förmodligen inte telemark"
- Kunde inte släppa den tanken - vad åker en tjuv? Snowboard? Hur ser en tjuv ut?
En tjuv har en lila/turkos overall och ray bans.

sjolund sa:
Ska sätta upp bilden runt om kvarteret å be pensionärerna och ungdomarna hålla ett öppet öga efter den där typen av utseende... Pensionärerna går väl upp sådär kring halv fyra å så får de bevaka fram till fyra-fem tiden på dagen. Ungefär vid fyra-fem kommer ungdomarna hem från sin skola å så håller de igång till halv fyra på natten, när pensionärerna kommer till liv igen å börjar klaga över att ingen delar ut morgontidningen när vettigt folk kliver upp.
Det sägs ju att tillfället gör tjuven och ingen har väl fler "tillfällen" än pensionärer och ungdomar? :)
(förutom snowboardåkare då, men den förutfattade meningen har ju redan vädrats i den här tråden...)

Personligen misstänker jag pensionärerna. De har motiv, tid, klär sig konstigt, pratar konstigt...

Tja, lånar tråden lite. Hoppas det är okej. :)
Säljer ett par BD Megawatt med telisbindning. Pjäxor ingår!
Nypris 1000 miljarder, har bara använt dem i tre sekunder.
Hade tänkt mig 30000 spänn, men kan gå ner i pris vid snabb affär...
Bara PM:a om nån är intresserad.

Nojlas sa:
Tja, lånar tråden lite. Hoppas det är okej. :)
Säljer ett par BD Megawatt med telisbindning. Pjäxor ingår!
Nypris 1000 miljarder, har bara använt dem i tre sekunder.
Hade tänkt mig 30000 spänn, men kan gå ner i pris vid snabb affär...
Bara PM:a om nån är intresserad.
är det smörgåskonstruktion?

rabbit sa:
Det sägs ju att tillfället gör tjuven och ingen har väl fler "tillfällen" än pensionärer och ungdomar? :)
(förutom snowboardåkare då, men den förutfattade meningen har ju redan vädrats i den här tråden...)

Personligen misstänker jag pensionärerna. De har motiv, tid, klär sig konstigt, pratar konstigt...
Ja, det har du nog rätt i... Det är fan inte ok som det är nu med dagens pensionärer! När jag var liten så satt alla pensionärer inne och drack kaffe, kollade i fönstret och svor över ungdomarna för de hade arbetat sönder sina kroppar och hade inte några pengar över. Nuförtiden så är alla ute och spelar golf, åker motorcykel och reser hit och dit i sina fina bilar... Vad är det frågan om?

Jag lovar dig att börjar man med att stjäla telemarksutrustning behöver man stålarna bättre än du gör... så håll keft och köp nytt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp