Telis/pilot??

Telis/pilot??
Jag undrar om det är nån som vet nått om eller har provat sätta telisbindning på salomon pilot skidor? Har hört att det finns en adapter av nåt slag men hittar ingen info om den..... Tips!!! Och sedan undrar jag om det är någon som har åkt telis på head supercross. Vad tycker ni???

goran

Telis/pilot??
Jag har hört att det är nån platta på gång från Salomon till nästa säsong. Men den lär väl kosta massa tusenlappar.

Å andra sidan verkar Salomon inte vara så intresserade av nåt teliskoncept eftersom de tydligen inte tar emon några som helst reklamationer på skidor som man skruvat telis bindning på.

Telis/pilot??
Jag tror att det finns en kille i Örebro som vet något vettigt om det där. Jag hörde om en kille som hade gjort en egen sorts platta som funkade till Pilot systemet.

Senast jag hörde om honom så jobbade han på Stadium i Örebro, jag har träffat honom men kommer tyvärr inte ihåg vad han heter. Men ring till några olika butiker och kolla läget, han kanske jobbar kvar där.

Telis/pilot??
Varför krångla när det finns skidor utan pilotsystem att åka på. Salomon har ju till och med egna modeller utan.

Telis/pilot??
Det finns en pilotplatta som man kan skruva fast vanliga bindningar (eller telis) på. Den användes bla på förra årets AK Rocket Pilot (teamskidan som ej såldes i butik). Du kanske kan snacka med Salomon Sverige och höra om det går att få tag på ett par sådana. I den plattan skruvar man fast bindningen med vanliga skruvar. Sedan kapar man skruvarna underifrån med vinkelslip och kan sätta fast paketet i ett vanligt pilotfäste.

Tillbaka
Topp