Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Telisåkare som sladdar.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mikael_Thomasson" data-source="post: 500911" data-attributes="member: 14463"><p>Åka på rent skär med telis är en fråga om kompetens eller vilja. Det är som med vanliga skidor att där kunnandet eller lusten att åka på skär tar slut där tar sladdandet vid.</p><p>Detta sagt med lite självironi, men eftersom även duktiga telisåkare väljer att lägga in en kontrollerad sladd i bland så kan jag också göra det när lutet blir övermäktigt eller lusten att sladda faller på. </p><p>Men för att svara på frågan så kan jag säga att det enligt min erfarenhet är betydligt svårare att ligga på skär med telis än med alpina skidor när det lutar på lite mer.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mikael_Thomasson, post: 500911, member: 14463"] Åka på rent skär med telis är en fråga om kompetens eller vilja. Det är som med vanliga skidor att där kunnandet eller lusten att åka på skär tar slut där tar sladdandet vid. Detta sagt med lite självironi, men eftersom även duktiga telisåkare väljer att lägga in en kontrollerad sladd i bland så kan jag också göra det när lutet blir övermäktigt eller lusten att sladda faller på. Men för att svara på frågan så kan jag säga att det enligt min erfarenhet är betydligt svårare att ligga på skär med telis än med alpina skidor när det lutar på lite mer. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Telisåkare som sladdar.
Tillbaka
Topp