Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
teneighty gun
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 144519" data-attributes="member: 12152"><p>Teneighty Gun är i princip rakt av Pocket Rocket. Möjligen har det laborerats lite med styvheter hit och dit, men konstruktionen ser ut och känns precis som Pocket. Du har mao köpt en lättåkt, mångsidig skida som gör inlärningsprocessen för offpiståkning till en trevlig tid. Skidan har sina begränsningar eftersom den är ganska mjuk i flexet och lättsam i största allmänhet, men samtidigt gör samma aspekter den rolig och lätthanterlig i alla typer av snö. I pisten presterar den bra så länge farten är låg till måttlig och skidan inte är för gammal. Alla Salomons skumkärneskidor tappar gradvis spänst och blir beroende på hur tung man är och hur hårt man åker efter 50-tal åkdagar tyvärr lite tröttare i känslan än när den är ny. </p><p></p><p>Som alla mjuka skidor är Gun kraftigt beroende av kantskärpa för att gå bra på fast underlag. Prioriterar du pistegenskaper och bett bör du hålla kanterna fräscha. Det gäller naturligtvis alla skidor, men jag har upplevt att mjuka skidor har ett tydligare tapp i grepp när kanterna blir trötta.</p><p></p><p>Modellen är mångsidig i den synvinkeln att man kan förändra dess egenskaper och karaktär genom att flytta monteringen fram och tillbaka. Pocket/Gun accepterar ett långt spektrum av bindningsplaceringar utan att gå dåligt. Från runt 3cm bakmontering med freeridekänsla till ren mittmontering för parkåkning. Bakmonteringen relateras till 185cm:s Pockets centermarkering. Jag inte vet vart Guns märke sitter i förhållande till det. Den relativt låga vikten gör att skidan fungerar bra i parken också om du håller till där. När Pocket kom ansågs den som en stor skida, men numera är 90mm i princip standard för mellanfeta twintips.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 144519, member: 12152"] Teneighty Gun är i princip rakt av Pocket Rocket. Möjligen har det laborerats lite med styvheter hit och dit, men konstruktionen ser ut och känns precis som Pocket. Du har mao köpt en lättåkt, mångsidig skida som gör inlärningsprocessen för offpiståkning till en trevlig tid. Skidan har sina begränsningar eftersom den är ganska mjuk i flexet och lättsam i största allmänhet, men samtidigt gör samma aspekter den rolig och lätthanterlig i alla typer av snö. I pisten presterar den bra så länge farten är låg till måttlig och skidan inte är för gammal. Alla Salomons skumkärneskidor tappar gradvis spänst och blir beroende på hur tung man är och hur hårt man åker efter 50-tal åkdagar tyvärr lite tröttare i känslan än när den är ny. Som alla mjuka skidor är Gun kraftigt beroende av kantskärpa för att gå bra på fast underlag. Prioriterar du pistegenskaper och bett bör du hålla kanterna fräscha. Det gäller naturligtvis alla skidor, men jag har upplevt att mjuka skidor har ett tydligare tapp i grepp när kanterna blir trötta. Modellen är mångsidig i den synvinkeln att man kan förändra dess egenskaper och karaktär genom att flytta monteringen fram och tillbaka. Pocket/Gun accepterar ett långt spektrum av bindningsplaceringar utan att gå dåligt. Från runt 3cm bakmontering med freeridekänsla till ren mittmontering för parkåkning. Bakmonteringen relateras till 185cm:s Pockets centermarkering. Jag inte vet vart Guns märke sitter i förhållande till det. Den relativt låga vikten gör att skidan fungerar bra i parken också om du håller till där. När Pocket kom ansågs den som en stor skida, men numera är 90mm i princip standard för mellanfeta twintips. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
teneighty gun
Tillbaka
Topp