Test Av Goggles

Hankytank

Ny medlem
Test Av Goggles
Är ute efter ett par nya Goggles som passar till Hjälm. Det lutar åt POC men efter at hört att de dimmar igen lätt vill jag gärna läsa något shysst test. Trodde det fanns här men thi fick jag. Vet någon vart det finns något eller har ni andra råd?

Test Av Goggles
Scott och oakley precis som alla andra också säger, om du ska satsa på något dyrt i din utrustning så är det glasögonen, annars kan du lika gärna köra utan, minst 1000 spänn.

Test Av Goggles
Poc lobes immar som fan (Med hjälm), det har jag fått lära mig den hårda vägen. Två linser båda kaputt om man lätt blir varm. Har inte hört om allblack men det är ju en lobes modell så jag skulle vara försiktig, fast dom är ju sjukt feta!

Test Av Goggles
Crowbar är sjukt bra. Har immat en gång tror jag och det var på påsken -09 när det var svinvarmt och jag var ute och hudade och svettades som en gris, annars fungerar dom helt felfritt och jag är inne på fjärde säsongen med dom nu tror jag.

Test Av Goggles
Jag har haft spy soldier och oakley crowbar ingen utav dom har någonsin immat.
Har hart skit dåliga saker om poc lobes. mycket mer dåligt än bra.

Test Av Goggles
Jag håller med om att Oakley Crowbar är en riktigt bra goggle. Budgetalternativet är den gamla klassikern Oakley O-frame, som fortfarande finns kvar. Den är också riktigt bra tycker jag.

Test Av Goggles
Kruxelidux_ninjamaster sa:
Crowbar suger, fett mainstreeeeeeem och sämst synfält åt sidorna!

Köp dragon rouge lr ngt!
Det finns väl en anledning till att det är mainstream? Just för att de är så bra, själv kör jag vita crowbar och har haft ett par tillfällen då jag fått imma på insidan, men det då jag skyddat ansiktet med jackan och andats häftigt (tänk offpist lite lätt anfådd och en jävla iskall blåst.)

Test Av Goggles
Nope, Hankytank är från Gävle boende in tha big city och Stockholm.

Shit vad alla gillar Dragon. Jag tänker dom som ett B märke men shit va fel jag förmodligen har. Kollar inte så mycket på vad andra åkare har så man har inte råkoll på vad som är DE gogglesarna....Jag vill egentligen ha de bästa och skönaste. Snyggheten syns i spåren inte på huvudet.

Test Av Goggles
Om man vill ha liknande POC Allblack som de marknadsför dem (immfria, stor synradie pga utanpåliggande lins och sjukt feta) vad skall man ha då. Tänk stora, immfria, hjälm, helst helsvarta.

Har Dragon dessa? Måste kolla in dem. Annars kanske man skall safa och köra Oakley. Dock ej Oframe. Har haft dessa och de immade och satt lite taskigt med hjälmen.

Skall nog ta med in hjälmen till en butik. TVÅ FRÅGOR:

VILKEN BUTIK I STOCKHOLM

TIPS HUR MAN TESTAR TÄTHET MED HJÄLM OCH EV. VARNING OM ATT DE KOMMER ATT IMMA

Test Av Goggles
Coolt, men KASK känns lite parkåkning och kids. (även om de som ligger bakom dem är min absolut idoler)
Jag är mer en allmountainåkare.

Test Av Goggles
Jag vill ändå passa på att rekomendera POC Bug serien. de har jag inte några problem med att de immar igen. Ganska snygga också =) Stora och sköna mot ansiktet också, inte som mina senaste oakley crowbar.

Test Av Goggles
Jag valde Smith I/O när de först kom och jag är väldigt nöjd. 2 par linser, funkat i alla förhållanden än så länge (Sol till 1M sikt)

Nöjd blev jag för mina 140$ jag fick hosta upp, och nu finns det mer färger och linser att välja!!!

Test Av Goggles
Som många andra säger, Oakley Crowbar is the shit!
Sitter bra, stort synfält och har aldrig immat igen för mig, inte det minsta och dessutom är dom snygga :)
Lovar att du inte kommer ångra dig om du köper ett par crowbars

Tillbaka
Topp