Testtråd för nya forumet + buggar

Har du testat nya forumet?

• Ja

Röster: 13 37.1%
  • Klart jag har, jag svarar ju här

Röster: 14 40.0%
  • Nja

Röster: 5 14.3%
  • Ska snart testa

Röster: 3 8.6%

• Antal röster
    35

johan

Administrator
Går det att filtrera i forumlista?
Det finns en del alternativ där:
4A9ADB0F-C29F-437E-9023-67C43336F67D.jpeg

Vill du ha liknande vy som tidigare, så kryssa ur ”olästa trådar” och sen ”spara som standard”.

Du kan även visa enbart utvalda trådar eller forum. Du kan bevaka några forum (och välja att inte ta emot e-post vid varje ny tråd) och sen kryssa i ”bevakat innehåll”.

iSooLi

Aktiv medlem
En liten detalj bara... Efter att ha gått in på nya inlägg i en tråd och sen klickat tillbaka till trådlistan i webläsaren (chrome i android) så står fortfarande "ny"-markeringen kvar tills man uppdaterar sidan. I den gamla vesionen försvann nymarkeringen direkt vid återgång till trådlistan.

Heddious

Aktiv medlem
De senaste dagarna har jag enligt förstasidan blivit utloggad mellan typ varje besök, men så fort jag klickar på "logga in" så säger den att jag redan är inloggad. Vet inte om det har med forumuppdateringen att göra, men det började hända i samma veva. Innan dess har jag hållts inloggad månader i sträck om jag inte själv loggat ut. Ingen stor sak egentligen, men det är lite förvirrande.

zingo11

Aktiv medlem
En liten detalj bara... Efter att ha gått in på nya inlägg i en tråd och sen klickat tillbaka till trådlistan i webläsaren (chrome i android) så står fortfarande "ny"-markeringen kvar tills man uppdaterar sidan. I den gamla vesionen försvann nymarkeringen direkt vid återgång till trådlistan.
Tryck på forum igen(högst upp, liten text) så skall 'ny' vara borta.

iSooLi

Aktiv medlem
Tryck på forum igen(högst upp, liten text) så skall 'ny' vara borta.
Du missar poängen. Tidigare behövde man inte trycka någonstans, eller uppdatera sidan. Det räckte att man navigerade tillbaka till listan från en läst tråd så var nymarkeringen borta.

zingo11

Aktiv medlem
Ok,hade det hjälpt att flytta "forum, freerid.se“ texten så det passar bättre?
Är det retur knappen på telefonen du menar?

iSooLi

Aktiv medlem
Ok,hade det hjälpt att flytta "forum, freerid.se“ texten så det passar bättre?
Är det retur knappen på telefonen du menar?
Precis, retur. Som sagt, ingen stor grej,men skillnad mot hur det var förut...
Edit; Dessutom, men ser inte i trådlistan vem som har skrivit senaste svaret i tråden, det gjorde man oxå förut, inte heller nån stor grej, men en till skillnad mot tidigare.

jeppenator

Aktiv medlem
De senaste dagarna har jag enligt förstasidan blivit utloggad mellan typ varje besök, men så fort jag klickar på "logga in" så säger den att jag redan är inloggad. Vet inte om det har med forumuppdateringen att göra, men det började hända i samma veva. Innan dess har jag hållts inloggad månader i sträck om jag inte själv loggat ut. Ingen stor sak egentligen, men det är lite förvirrande.
Jag har haft exakt samma bugg för mig :)

johan

Administrator
+ @jeppenator Ska kika på det, det har troligtvis med nya fourmet att göra. Vilken webbläsare och mobil/dator/tablet används? Kan det vara något tillägg/inställning som rensar cookies automatiskt?

Heddious

Aktiv medlem
Webbläsare: Chrome på mobil (två olika Sony med Android) och Firefox på Macbooken. Har aldrig haft kakrensning inställt så vitt jag kan minnas, gör det manuellt..

johan

Administrator
+ @jeppenator + @Martin_Akesson
Nu tror jag mig löst problemet. Testa gärna och se om det är någon skillnad när ni kommer tillbaka till Freeride direkt till startsidan.

johan

Administrator
Jag håller på att undersöka om det finns någon lösning på detta. Det är webbläsaren som cachar den gamla översikten, så när man backar visas den cachade versionen, men klickar man på en länk tillbaka laddas översiktssidan in på nytt. Jag återkommer när jag vet något mera.

Martin_Akesson

Moderator
Forumvärd
För mig fungerar det nu bra i Safari (Version 12.1.1 (14607.2.6.1.1))

Men i Chrome (Version 76.0.3809.100) är det samma problem, går jag in på framsidan så är jag utloggad men går jag till forumet och tillbaka till framsidan igen så är jag inloggad.

Goblin

Medlem
Tjena! Kul med nytt!! Råkade lägga upp en annons två gånger och märkte att det var väldigt svårt att hitta hur man ”ändrar” i sina annonser eller tar bort dem. Förut var det lättare att hitta, jag kanske är jättedålig men hittade verkligen inte och letade länge. Är på telefonen vet inte om det är de som är problemet. Tillslut hittade jag en länk som någon hade delat :) men som sagt ser riktigt Nice ut annars!

johan

Administrator
Tjena! Kul med nytt!! Råkade lägga upp en annons två gånger och märkte att det var väldigt svårt att hitta hur man ”ändrar” i sina annonser eller tar bort dem. Förut var det lättare att hitta, jag kanske är jättedålig men hittade verkligen inte och letade länge. Är på telefonen vet inte om det är de som är problemet. Tillslut hittade jag en länk som någon hade delat :) men som sagt ser riktigt Nice ut annars!
Kul att du gillar! Jag tror att samma meny som tidigare ska visas i mobilen. Kommer du ihåg hur du hittade tidigare?

Men när jag kikade på det nu insåg jag att det saknades en länk direkt på annonssidan. Så nu ser det ut så här om du besöker en egen annons:

Skärmavbild 2019-08-21 kl. 08.49.52.png

Hoppas det ska göra det lättare att hitta.

En funktion jag gillade tidigare var möjligheten att välja vilka forum som dyker upp (kunde klicka bort alla jag var ointresserad av när jag var inloggad). Nu dyker alla upp och jag kan inte inställningen längre.

johan

Administrator
En funktion jag gillade tidigare var möjligheten att välja vilka forum som dyker upp (kunde klicka bort alla jag var ointresserad av när jag var inloggad). Nu dyker alla upp och jag kan inte inställningen längre.
Det ser lite annorlunda ut med resultat blir liknande.

Besök forumlistan och klicka dig in på de forum som du vill ska synas (bevakas).
Längst ner i ett forum ser du knappen "Bevaka":
Skärmavbild 2019-08-23 kl. 08.20.36.png

När dialogrutan dyker upp kryssar du i "Skicka inte meddelanden" och sen spara med "Bevaka" knappen:
Skärmavbild 2019-08-23 kl. 08.20.56.png

Sen går du tillbaka till nya inlägg och klickar på "Filtrera" där ska du välja "Bevakat innehåll" och sen "Spara som standard" (kan även vara bra att kryssa ur "Olästa trådar" om du vill att det ska se ut som tidigare) och spara med "Filtrera".

Skärmavbild 2019-08-23 kl. 08.24.57.png

Det går även att lägga till enskilda trådar på ett likadant sätt.

zingo11

Aktiv medlem
Är det möjligt att få det 'sista' skrivet i en tråd att komma upp först (omvänd datum)?

johan

Administrator
Är det möjligt att få det 'sista' skrivet i en tråd att komma upp först (omvänd datum)?
Tyvärr finns inte den funktionen.

Kanske till hjälp: Som inloggad bör du komma till det senaste olästa svaret om du återbesöker en tråd. Klickar du på datumet till höger under "Nya inlägg" så kommer du till det senaste svaret.

Nameless

Medlem
Jag skulle vilja testa min nya avatar. Visst är det väl så att man inte behöver ha ett foto på sig själv längre?

farsan56

Medlem
Hur ändrar jag var jag bor i min profil? Har försökt men jag är ju helt väck på datorer. Hoppas jag är bättre på skidor annars är det kris ;)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp