Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Går det att filtrera i forumlista?
Tack ska kika på det!Föstasidans lista på foruminlägg uppdateras inte längre utan har fastnat sen nya layouten.
Tryck på forum igen(högst upp, liten text) så skall 'ny' vara borta.En liten detalj bara... Efter att ha gått in på nya inlägg i en tråd och sen klickat tillbaka till trådlistan i webläsaren (chrome i android) så står fortfarande "ny"-markeringen kvar tills man uppdaterar sidan. I den gamla vesionen försvann nymarkeringen direkt vid återgång till trådlistan.
Du missar poängen. Tidigare behövde man inte trycka någonstans, eller uppdatera sidan. Det räckte att man navigerade tillbaka till listan från en läst tråd så var nymarkeringen borta.Tryck på forum igen(högst upp, liten text) så skall 'ny' vara borta.
Precis, retur. Som sagt, ingen stor grej,men skillnad mot hur det var förut...Ok,hade det hjälpt att flytta "forum, freerid.se“ texten så det passar bättre?
Är det retur knappen på telefonen du menar?
Jag har haft exakt samma bugg för migDe senaste dagarna har jag enligt förstasidan blivit utloggad mellan typ varje besök, men så fort jag klickar på "logga in" så säger den att jag redan är inloggad. Vet inte om det har med forumuppdateringen att göra, men det började hända i samma veva. Innan dess har jag hållts inloggad månader i sträck om jag inte själv loggat ut. Ingen stor sak egentligen, men det är lite förvirrande.
Kanske för att du och Hed är aktiva medlemmar.Jag har haft exakt samma bugg för mig![]()
+ @jeppenator Ska kika på det, det har troligtvis med nya fourmet att göra. Vilken webbläsare och mobil/dator/tablet används? Kan det vara något tillägg/inställning som rensar cookies automatiskt?De senaste dagarna har jag enligt förstasidan blivit utloggad mellan typ varje besök, men så fort jag klickar på "logga in" så säger den att jag redan är inloggad. Vet inte om det har med forumuppdateringen att göra, men det började hända i samma veva. Innan dess har jag hållts inloggad månader i sträck om jag inte själv loggat ut. Ingen stor sak egentligen, men det är lite förvirrande.
@jeppenator aktiv? Lol.Kanske för att du och Hed är aktiva medlemmar.
Har inte haft det problemet.
Jag kör Chrome på macdator. Har ingen cookie rens aktiv så vitt jag vet.+ @jeppenator Ska kika på det, det har troligtvis med nya fourmet att göra. Vilken webbläsare och mobil/dator/tablet används? Kan det vara något tillägg/inställning som rensar cookies automatiskt?
Nu ska forumrutan på framsidan uppdateras med de senaste inläggen.Föstasidans lista på foruminlägg uppdateras inte längre utan har fastnat sen nya layouten.
Funkar!Nu ska forumrutan på framsidan uppdateras med de senaste inläggen.
+ @jeppenator + @Martin_AkessonDe senaste dagarna har jag enligt förstasidan blivit utloggad mellan typ varje besök, men så fort jag klickar på "logga in" så säger den att jag redan är inloggad. Vet inte om det har med forumuppdateringen att göra, men det började hända i samma veva. Innan dess har jag hållts inloggad månader i sträck om jag inte själv loggat ut. Ingen stor sak egentligen, men det är lite förvirrande.
Jag håller på att undersöka om det finns någon lösning på detta. Det är webbläsaren som cachar den gamla översikten, så när man backar visas den cachade versionen, men klickar man på en länk tillbaka laddas översiktssidan in på nytt. Jag återkommer när jag vet något mera.En liten detalj bara... Efter att ha gått in på nya inlägg i en tråd och sen klickat tillbaka till trådlistan i webläsaren (chrome i android) så står fortfarande "ny"-markeringen kvar tills man uppdaterar sidan. I den gamla vesionen försvann nymarkeringen direkt vid återgång till trådlistan.
Kul att du gillar! Jag tror att samma meny som tidigare ska visas i mobilen. Kommer du ihåg hur du hittade tidigare?Tjena! Kul med nytt!! Råkade lägga upp en annons två gånger och märkte att det var väldigt svårt att hitta hur man ”ändrar” i sina annonser eller tar bort dem. Förut var det lättare att hitta, jag kanske är jättedålig men hittade verkligen inte och letade länge. Är på telefonen vet inte om det är de som är problemet. Tillslut hittade jag en länk som någon hade delatmen som sagt ser riktigt Nice ut annars!
Jag fixade precis en bug som kunde göra så man blev utloggad. Så ni som haft problem med detta ska förhoppningvis inte ha det längre.Men i Chrome (Version 76.0.3809.100) är det samma problem, går jag in på framsidan så är jag utloggad men går jag till forumet och tillbaka till framsidan igen så är jag inloggad.
Det ser lite annorlunda ut med resultat blir liknande.En funktion jag gillade tidigare var möjligheten att välja vilka forum som dyker upp (kunde klicka bort alla jag var ointresserad av när jag var inloggad). Nu dyker alla upp och jag kan inte inställningen längre.
Tyvärr finns inte den funktionen.Är det möjligt att få det 'sista' skrivet i en tråd att komma upp först (omvänd datum)?
Hur ändrar jag var jag bor i min profil? Har försökt men jag är ju helt väck på datorer. Hoppas jag är bättre på skidor annars är det kris![]()