The Duke på 4FRNT CRJ.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fred76

Medlem
The Duke på 4FRNT CRJ.
Ja, som kan läsas ovan. Funderar på att montera Dukes på laggen. För kortare turer. Nån som har erfarenhet? Tacksam för svar :)

The Duke på 4FRNT CRJ.
agree with fred7!
jag har tyvär ingen experience men en simpel fråga (trotts att sökning funkar) förtjänar ett simpelt svar ifall man vet? :P

The Duke på 4FRNT CRJ.

@perkal: jag lyckades inte hitta någon relevant information genom att söka på just crj och duke här i forumet, men om det bara är hur duken funkar så får jag faktiskt säga att jag är beredd att hålla med.

folk måste bli bättre på att kolla vad som skrivits tidigare. det finns ju säkert hundra trådar om marker duke sedan tidigare, och det finns garanterat inget som inte skrivits där som kommer att tas upp här.

om du söker information om hur just den kombinationen fungerar är det väl en annan femma, men man kan fortfarande ställa såna frågor i befintliga trådar!

Senast ändrad:
The Duke på 4FRNT CRJ.
Jag skulle vilja säga att det bara är att montera.
Finns ju andra som monterar Duke på Czar (bl.a. jag), Mothership, Kuro, Megawatt, BC Sevun o dyl. Det blir ju inte lätt som en topptursskida men utmärkt för kortare turer. Längre turer fungerar också (av egen erfarenhet) men man får slita lite mer.

Vill du ha det på CRJ så go for it.

The Duke på 4FRNT CRJ.
Det är bara att montera.
Dock ska du komma ihåg att Duke inte är en jibb bindning, och eftersom du har valt en bc jibb skida så ska jag varna dig.
Dom är byggda för att ge samma stabilitet som en alpinbindning på vägen ner, och det gör dom också.
Dock så är dom inte byggda för en massa påfrestande drops och hopp.
Ska du droppa stora klippor och köra mycket backcountry hopp med dom så kommer dom gå sönder!

The Duke på 4FRNT CRJ.
Fred7 sa:
Ja, som kan läsas ovan. Funderar på att montera Dukes på laggen. För kortare turer. Nån som har erfarenhet? Tacksam för svar :)
tror det är en bra setup. De är relativt lätta och smala nog för att det inte ska bli för jobbigt i hudspåren. Sen att dom är lättkörda är ju bara ett plus. Jag har sj haft ett par CRJ och jag säger go for it!

The Duke på 4FRNT CRJ.
Nej det går absolut inte!!!! Helt fel färg på årets duke!!!!! Passar alltså inte.

Kanske om du får tag på en begagnad svart duke, då kan det funka!!!!!!!!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp