The nortface ski challange

• Trådstartare Trådstartare Pizzaaugust
  • Start datum Start datum
P

Pizzaaugust

Guest
Hej!

Till helgen anordnas The north face ski challenge för andra året i rad i åre. Så som jag förstått det är det en dag offpist och en park.

Anmälningen, Är den verkligen så krånglig som jag fått fram? för det låter helt idiotiskt.
som att man måste boka. Är den så kommer jag typ stå ensam där eftersom jag knappt själv orkade hålla på med den där- sjukt osmidigt.

Sen så är det dålig indelning på åkar grupperna. typ kids 14-15 (1994-1993) och 16-18 (1992-1990)

Jaha och är man 93a och 16 får man alltså inte vara med någonstans? jag måste ju få tävla med dom från samma årskull så att säga? Inte om jag har haft oturen (i detta fallet) att fylla år tidigare på året än vissa andra?

ngn som vet ngt? och ngn som ska tävla?

Antagligen tävlar du med kids om du är 93:a. Vet du vilken linje tävlingen går i? Röda som föra året eller?

Har också tittat på anmälningen och den är riktigt krånlig.

Senast ändrad:
jag tyckte inte anmälningarna var så krångliga!
men det var en massa regler också som var jobbiga!
hur många är anmälda?

Niklas_Borg sa:
Antagligen tävlar du med kids om du är 93:a. Vet du vilken linje tävlingen går i? Röda som föra året eller?

jag fick anmäla mig som 92 och uppåt. Sjukt idiotiskt. Som att ha en tävling där högsta tillåtna gräns är 93 och 15 år. då får man lida för att man fyller år sent, Tävlingarna borde klassas efter födelseår.

Tror det är i röda. och röda linjen är sämst nu typ. förstora kickar för platåerna. så hoppas dom förlänger platåerna.

När man kör emot dom känns de som man har för mkt fart, sjukt äckligt hehe. Men hoppas de blir i svarta

Vad jag har hört så kommer tävlingen gå i svarta, skulle köras där förra året men vädret var för dåligt. Anmälningarna gör man ju på hemsidan, men det där med åldersgrupperna lät ganska idiotiskt faktiskt!

E-Rockner sa:
Var på berget körs frirajden?
Förra året gick den i störtloppet ( tror backen heter så ).. Inte mycket till freeride där. Backen kunde mer liknas vid en puckelpist. Var först tänkt att den skulle vara vid hummeln men som Lee säger var vädret "dåligt", snö & blåst.

Men man hoppas ju att det ska bli bättre nu när det är en hel dag...

Pizzaaugust sa:
Niklas_Borg sa:

jag fick anmäla mig som 92 och uppåt. Sjukt idiotiskt. Som att ha en tävling där högsta tillåtna gräns är 93 och 15 år. då får man lida för att man fyller år sent, Tävlingarna borde klassas efter födelseår.

Tror det är i röda. och röda linjen är sämst nu typ. förstora kickar för platåerna. så hoppas dom förlänger platåerna.

När man kör emot dom känns de som man har för mkt fart, sjukt äckligt hehe. Men hoppas de blir i svarta
Haha,, löjligaste jag hört. Hur tänkte dom igentligen.

Skulle tro att den går i svarta linjen eftersom om man kollar filmerna från de andra tävlingarna så är det stora hopp.

The_teo sa:
E-Rockner sa:
Förra året gick den i störtloppet ( tror backen heter så ).. Inte mycket till freeride där. Backen kunde mer liknas vid en puckelpist. Var först tänkt att den skulle vara vid hummeln men som Lee säger var vädret "dåligt", snö & blåst.

haha i störtloppet!? låter ju sjukt att sätta en freeride tävling där imo

E-Rockner sa:
The_teo sa:
E-Rockner sa:

Fel!
Freeride tävlingen gick i slalombacken ( dock likt namn).

Ja men de ännu störigare är att halv 9 ska man samlas i rödkullen dvs man måste ha boende i Åre för att komma med buss från östersund går inte. Sen bor man i åre så öppnar liftarna klockan 09.00 så man måste ha en bil där också typ. Sjuk stört uppstyrt. Får se om de löser sig så jag kör men.

Niklas_Borg sa:
E-Rockner sa:
The_teo sa:

Fel!
Freeride tävlingen gick i slalombacken ( dock likt namn).
aha okay. Men det kan ju inte varit några dropp eller liknande när man kör i pisten? Vad kollade domarna på? linje val, kontroll etc?
Kan inte tänka mig hur det går till att köra en freeride tävling i en pist

Börjar fan tveka på att tävla nu omständigt redan sen måste man hyra lavinsonder och skit, går tävlingen i slalombacken igen så är de sjukt skummt, Visst om den e brant men också alltid isig så laviner vet ja inte om jag oroar mig för..

värt att vara med lr?

Pizzaaugust sa:
Börjar fan tveka på att tävla nu omständigt redan sen måste man hyra lavinsonder och skit, går tävlingen i slalombacken igen så är de sjukt skummt, Visst om den e brant men också alltid isig så laviner vet ja inte om jag oroar mig för..

värt att vara med lr?
Tror inte man behöver hyra all sådan lavinskit. Tror att det bara gäller finalen i val thorens. Och om man kollar filmerna på hemsidan är det ingen som har ryggsäck när de kör freeride eventen.

Men de lär ju vara värt att tävla eftersom många är på jibacademy i lindvallen.

Går skidbuss från station åre 8.05 och är i rödkullen 8.30. Tur eftersom jag kommer nog upp med tåget.

Varför kör dom inte freeriden i östra eller baksidan?!

När jag läste på skistars hemsida så stog det att
tävlingen var på lördag, men på freeride så står
det att den håller på både lördag och söndag.
???????????????????????????????????

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp