The Silver Season - Japansk (skid)långfilm 2008

Fredd

Ny medlem
Surfade runt lite på nätet och hittade gamla favoritfilmen Aspen Extreme (-93) och i samma veva märkte jag att det släppts en japansk långfilm med puder, jibb, handling m.m. förra året. Jag kan dock inte se att den blivit släppt i Sverige och jag vet inte riktigt vart den går att få tag i. Det finns engelska texter till den (och den sägs vara bättre än Aspen Extreme...).

Jag hittade en trailer till filmen (på japanska);
http://www.moviestrailer.org/the-silver-season-movie-trailer.html

Har någon sett filmen?

Någon som vet vart den går att få tag i (utan att filmen shippas runt halva jordklotet)?

Den japanska titeln är "Gin iro no shîzun".

(kanske något för freeride.se att köpa in?)

Mvh
Fredrik

Lite mer info;

The Silver Season - Movie (2008)

AKA
Gin Iro no Shîzun

Summary
Slacker extreme skiers Gin (Eita), Yuji (Tamayama Tetsuji), and Juro (Aoki Munetaka) live life at top speed on the snow white peaks of Hakuba. Other than skiing and more skiing, the three "Alpine Handymen" run odds jobs, ruffle feathers, and make reckless fun, often all at the same time. Gin lands himself a ski instructor gig when city girl Nanami (Tanaka Rena) shows up at the Dogwood Ski Lodge to prepare for her lavish ice chapel wedding. A crash course is in order since her groom-to-be is an expert skier, and she can't even take the bunny hill without, well, crashing. Impatient speed freak Gin and perennially clumsy Nanami couldn't be more different at first gander, but they're both struggling to let go of the past, looking for answers that can only be found on two skis.

Cast
Eita - Gin Shiroyama
Rena Tanaka - Nanami Ayase
Tetsuji Tamayama - Yuji Kobato
Munetaka Aoki - Juro Kaminuma
Jun Kunimura - Masayuki Seto
Eriko Sato - Erika Kitahara
Tetta Sugimoto - Tsukaeru Miyabe
Yoji Tanaka - Kazuhiko Igawa

1:a
Coolt, har inte sett den och har ingen aning om vart den finns,