The Whip Snowboard, det värsta jag sett! O.O

Nizzon

Ny medlem
Spana in det här jävla rymdskeppet till snowboard!
Kan den här verkligen vara skön att åka på?
Personligen tycker jag den är asful.

the-whip-snowboard-by-cheetah-ultra-sports.jpg

Mer info finns här:
http://www.besportier.com/archives/thingamajig/technology.html?start=10
http://www.cheetahultrasports.net/the-whip/

edit:
Hittade några filmer på tuben..

Den ser ut att vara stenhård.

Senast ändrad:
Den ser ut som ett rymdskepp, cool design. Men de kunde ju åtminstone lärt sig åka bräda innan de släppte en demofilm. Killen kan ju över huvudtaget inte åka på skär. Ser ut som en stelbent kook! Är inte övertygad om att det är så enormt bra att stå så högt från brädan dessutom.

Jag är kritisk till brädan men jag skulle dock inte ha någonting emot att få testa den, vem vet det, kanske är det här snowboardens nya gren i evolutionens träd?

Kan förstå fjädringstänket om det inte hade varit för att det sitter två stycken feta stålbitar rakt under fötterna och att man faktiskt inte hoppar rakt upp med en snowboard.

Vidare kan jag inte förstå hur det ska gå snabbare när man antingen kör flat (och vill inte skopa snö som den där gör) eller på en kant (där den är exakt som en vanlig snowboard).

Han säger också "completely core-free", vilket får mig att ifrågasätta hur fan den är gjord. Är det en heltgjuten kolfiberbit med belag? Låter initialt helt värdelöst. I övrigt så ser belaget snustorrt ut och jag litar inte på en korean som försöker göra en innovativ snowboard som går emot "allt" och inte följer någon som helst fysik-logik.

Mvh
Peter

sCaz sa:
Vidare kan jag inte förstå hur det ska gå snabbare när man antingen kör flat (och vill inte skopa snö som den där gör) eller på en kant (där den är exakt som en vanlig snowboard).

... och jag litar inte på en korean som försöker göra en innovativ snowboard som går emot "allt" och inte följer någon som helst fysik-logik.

Mvh
Peter
Håller med.
På kant är den inte heller exakt som en vanlig snowboard. Eftersom plattorna man står på fördelar vikten där de är fästa ut mot tail och nose blir det svårare för brädan att anpassa sig för en carv, och det är förmodligen därför han åker och sladdar som värsta nybörjaren.

Nizzon sa:
sCaz sa:

... och jag litar inte på en korean som försöker göra en innovativ snowboard som går emot "allt" och inte följer någon som helst fysik-logik.

Mvh
Peter
Håller med.
På kant är den inte heller exakt som en vanlig snowboard. Eftersom plattorna man står på fördelar vikten där de är fästa ut mot tail och nose blir det svårare för brädan att anpassa sig för en carv, och det är förmodligen därför han åker och sladdar som värsta nybörjaren.
Jag håller med delvis, jag menar, ingen av oss har ju testat den ännu. Jag spekulerar på att den brädan är inget vidare men jag skulle inte ha nåt emot att testa den. Det kanske är banbrytande? Eller en flopp? Den som lever får se...

Tillbaka
Topp