Thruster

Thruster
Jag vet att det har diskuterats mycket kring de nya Salomon modellerna och vad de motsvarar i förra säsongens utbud, men jag har inte hittat vad jag undrar;

Kan ni som kör/kört på Thruster jämföra dem med förra årets teneighty, är de hårdare eller mjukare?

Tack på förhand

/Christoffer

Thruster
skidnarkoman: nä de va väll inte de? de va en helt ny renodlad parksida, smalare å mujkare har jag för mehj

Thruster
nej, thruster är samma som fjolårets 1080 (och de två åren innan dess). de enda de har ändrat på är designen! precis som förra året...men konstruktionen är likadan som tidigare år. den heter inte thruster (trotjänare) utan orsak.

foil är däremot ny. den är bredare och styvare än thruster. flyter bättre offpist och stabilare i landningarna. allround... ungefär som en salomonmotsvarighet till völkl karma..

Thruster
Flyer är motsatsen till 720 vad jag har hört? Och det betyder ju att den borde vara mjukare och kortare i längderna än Thruster? Därmed sämre med stabilitet..!?

//Christoffer

Thruster
Thruster=trotjänare?? Är inte thrust att man boostar på eller rättare sagt skjuter på? Och dessutom är väl foil istället för 1080 bara annan grafik och hårdare, medan thruster är en helt ny skida som ska vara en pipe/park skida. Foil liksom 1080 ska ju vara en allround skida.

Thruster
foil är iaf bredare änn 1080.. tror jag nej men 99 säker på att foil inte är den nya 1080.

Thruster
Ville bara uppdatera.

Jag har ett par foil nu och det står tom teneighty på skidan med samma font som det står foil, på baktailen. Dock kan jag säga att det är stor skillnad på förra årets teneighty och denna. De är hårdare och grymt stabila, samt mkt bredare vilket dock kanske inte är ngn direkt stor nyhet. Helt annan åk känsla än teneightyn, även om teneightyn också är grymt skön så passade foilen mig bättre.

Riktigt bra skida.

Thruster
ursäkta att jag skriver i denna inaktuella tråden men thrustern kan verkligen iinte vara 04/05 modellen av vanliga 1080. vanliga 1080 är mkt skönare och thrustern känns mkt mjukare när du åker pist med den.

Thruster
ursäkta att jag skriver i denna inaktuella tråden men thrustern kan verkligen iinte vara 04/05 modellen av vanliga 1080. vanliga 1080 är mkt skönare och thrustern känns mkt mjukare när du åker pist med den.

Thruster
Jag åker på 06/07 thruster, och kan säga att dom har ungefär samma flex som foilen! möjligtvis liiiite mjukare, men verkligen ingen jättmjuk och fladdrig skida!

Thruster
Jeg kjører 05/06, en jævla god ski allover! Har 06/07 modellen også, men av en eller annen grund liker jeg 05/06 bedre. Men tror de er det samme ; )

Tillbaka
Topp