Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Thule - folie släppt på takbox
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1311816" data-attributes="member: 189640"><p>Jag har en Thule touring alpine och har haft det i över 10 år. Bor i fjällen och använder den till allt, dagligen. Från barnvagn förr i tiden till skidutrustning/julgran. Har aldrig haft minsta problem och då använder jag min takbox mer än de flesta. Bor för övrigt ensam så att kunna ta av takboxen själv är klart väsentlig egenskap och inte att ringakta.</p><p></p><p>Att påstå att glasfiber är det bästa är helknasig fejksanning och dessutom inte ens baserad på fakta.</p><p>Sköter man inte sin box och använder den fel så går skiten sönder oavsett vem som tillverkat den och i vilket material.</p><p>End of story nr 2.</p><p></p><p>Den packline (full size i glasfiber)jag växte upp med hade klart fler problem än min töntiga plastbox. Gasfjädrar, trasiga delar pajiga lås som skramlar och kräver att man monterar extra delar för att inte skramla. Dubbla lås som kan frysa av skiten som blåser upp bakom bilen etc.</p><p></p><p>Så, undvik misstaget att lyssna på dåliga/elitistiska råd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1311816, member: 189640"] Jag har en Thule touring alpine och har haft det i över 10 år. Bor i fjällen och använder den till allt, dagligen. Från barnvagn förr i tiden till skidutrustning/julgran. Har aldrig haft minsta problem och då använder jag min takbox mer än de flesta. Bor för övrigt ensam så att kunna ta av takboxen själv är klart väsentlig egenskap och inte att ringakta. Att påstå att glasfiber är det bästa är helknasig fejksanning och dessutom inte ens baserad på fakta. Sköter man inte sin box och använder den fel så går skiten sönder oavsett vem som tillverkat den och i vilket material. End of story nr 2. Den packline (full size i glasfiber)jag växte upp med hade klart fler problem än min töntiga plastbox. Gasfjädrar, trasiga delar pajiga lås som skramlar och kräver att man monterar extra delar för att inte skramla. Dubbla lås som kan frysa av skiten som blåser upp bakom bilen etc. Så, undvik misstaget att lyssna på dåliga/elitistiska råd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Thule - folie släppt på takbox
Tillbaka
Topp