Tigenes / Val D'isere v.7

Bjorneen

Medlem
Tjaaa!
Är så äckligt laddad för vintersäsongen så att jag måste skriva av mig lite ...

Går i tvåan på gymnasiet och vår elevkår har tillsammans med sex andra skolor i Göteborg fixat en grym resa t
till Tigenes och Val D'isere vecka 7.
Då jag bara är 17 tänkte jag höra hur det ser ut med after-skin och liknande. Lätt att köpa en öl till maten och efter skidåkning? Är självklart inte ute efter att supa men någon öl vill man ju ändå ha!

Någon som har en favorit- restaurant, backe, offpist att dela med sig av?

Hälsningar en förväntansfull sjuttonåring!

tjenare! jag ska oxå med på den resan! :) från hvitfeldtska ! ja va där förra året, då va jag 17! vi kom in ÖVERALLT! vi kunde köpa sprit i alla mataffärer o dom brydde sig inte ett skit :) de äger där!! o tagga :D
e du kille lr tjej?

De har infört ett ny lag i Val D där de torrlägger hela byn under just v 7. Det är ett nytt inslag fran president Hollande att försöka fa bukt med alkoholrelaterade sjukdommar.

Sorry boys..

Går också på Hvitfeldtska ...!
Men fan vad gött att allt är så lättillgänglig.
Kille! Fick du tag på 4 stjärnigt boende..?

Senast ändrad:
Hej!
Vill bara tipsa er om att inte käka i 3 sek byn. Restaurangerna närmast äggliften i byn har sjuka priser, tex skål pommes 9 euro, käseschinkentoast 12 euro. Ha de gött

coolt då :)
jag e tjej, o ja o mina kompisar kom in överallt, så vet inte om de e annorlunda med killar, men jag tror inte att ni kmr få problem me de :) tror inte de bryr sig...
nej de fick jag inte! vi gick in 10:09 o bokade, o då laggade ju allt, men inom 3 minuter lyckades första i klassen boka, men dock fick ingen 4-stjärnigt.. :(

2006 höjde de åldersgränsen från 16 till 18 i Frankrike. Böter 7500€ för den som säljer.
Är lite osäker på franska texten. Står att det är förbjudet att sälja till minderåriga så att de blir berusade.
Vet ej om det är OK så länge ingen berusning uppstår men då faller väl hela konceptet med att dricka, iallafall om man är 17..

Lagtext

Som jag minns det var det många som fick stanna kvar utanför alla klubbarna, men vem vet vi kanske inte var i samma Val d'Isère

Spenderade säsongen i Val d'Isère men hade många kompisar i Tignes så hängde där också ganska mycket, även på kvällarna.

Ledsen att behöva säga detta, men de kollade legg vecka 7 och 8, övriga veckor brydde de sig inte. Antagligen eftersom de vet att det är i februari som alla ungdomar har lov.

Skulle helt klart satsa på Österrike om jag vore 17 igen och ville ner och festa i Alperna :)

Nu är det dock så att vår elevkår, tillsammans med 6 andra skolor åker ner till Val 'Disere ( flera hundra ungdomar) så något annat är inget aktuellt. Är väll också en av de få som faktiskt klarar sig utan massa sprit... Älskar skidåkningen som sagt ..

Minns jag rätt så är franska motsvarigheten till sportlov vecka 7-8 och då kan jag tänka mig att det kollas noggrannare, men bra att några här iallafall verkar ha fokus på skidåkningen, alkohol finns ju hemma ändå.

ska ner till Valdi vecka 9! är det någon som har koll på hur snön brukar vara runt de veckorna, om det är för sent för pow pow eller om det finns chans för att det också kanske kommer, skulle vara riktigt kul ju!
Annars vore ju optimalt med runt -5 till 0 och solsken, riktigt gött väder!

Tjaa!
alla som ska åka med rollinsnow kan ju andvända min rabatt för då sponsrar ni även våran kommande resa och film :) kolla vår youtube kanal och vår summer edit för att få en uppfattning om ungefär hur den kommer bli! (dock mer snowboard och skidskills än dumma saker..)
… ture=g-upl

Höhö o våran rabatt kod har till och med en egen trailer :D
… e=youtu.be

Jaha då ska man också iväg på denna resa och är ju såklart bara 17 år vecka 7....
Men fan jag vägrar ju stå ute o leka i snön när alla andra är inne på klubbar och skit.
Hur tror ni vakterna är på klubbarna? Skulle ett lätt falskleg lösa allt eller behöver man ett ordentligt falskleg för att komma in? :D
Kille för den delen med!

Tillbaka
Topp