Till Avoriaz från närliggande större stad?

Anden99

Ny medlem
Är det nån som vet om det går några busslinjer eller liknade upp till Avoriaz från någon större närliggande stad. Jag ska nämligen åka tåg från St. Anton till franska alperna, med slutmål Avoriaz, nu i vinter...

Avoriaz ligger svårtillgängligt.

Med bil kan man antingen åka via Evian, Chamonix eller bergvägen från
Schweiska sidan av Portes du soleil. Den bästa bilvägen är klart via
Chamonix (motorväg).

Det borde gå bussar från Evian eller Chamonix. Det går ett tåg till
Chamonix som borde stanna ungefär där man svänger av till Avoriaz.

Avoriaz!!! grym ort...
Åka via Chamonix verkar dumt tycker jag. Klart närmare väg men känslig för laviner. Händer ofta att man blir stående i timmar. Ta andra vägen. Ngt längre men säkrare att komma fram - framför allt om det snöar eller nyligen har snöat.

Det gar daligt med bussar till Avoriaz. Men jag har ett förslag, eller en fraga kanske. Jag bor i Geneve och hade tänkt aka rätt mycket i Avoriaz i vinter. Jag kan köra dig fran staden Geneve mot att kanske fa lana din bostad till att ställa skidor över natten eller kanske knoppa över nagon gang. Intresserad?

Tja!
Tackar för infon! borben, ditt förslag lät ju jäkligt soft, men grejen är den att jag bara ska sluta upp med mina polare i Avoriaz och sen endast stanna en vecka (måste tillbaka till mina sjukt intressanta studier vid LTH...), så jag kan inte erbjuda så mycket boende. Men däremot är jag ju klart villig att pröjsa dig en slant för skjuts, om det går att passa in i våra scheman.

Annars har jag löst problemet på ett annat sätt. Som nämndes ovan går det tydligen mycket bussar från Geneve (t.ex. svenska Sportresor), så det borde inte vara några större bekymmer att boka in sig där.

det är sant att det gar bussar. som vanligt med överpris och det kan bli rätt mycket väntetid. tänkte bara försöka skaffa mig kontakter pa orten... you let me know.

men det går ju bussar till Cluses, och därifrån går det många tåg till både Chamonix och Geneve.

aja.
hejdå.

Du åker tåg till geneva byter till Tonon les Baines som är närmaste tågstation sen buss till Morzine därifrån går ägglift upp till Avoriaz.
Gå in på www.sncf.com för tider

Tillbaka
Topp