Tipps om Goggles?

Axl89

Ny medlem
Tipps om Goggles?
Hej igen skulle vilja ha lite komentarer kring Oakley A Frame som jag kanske ska köpa snart! Skriv om hur dom sitter, Bekvämliga för ögon? osv. (du vet) TACK!! // Axel

Tipps om Goggles?
Stora nackdelen med A-frame är väl priset på nya linser.
När man väl kraschar dom är det ju nästan lika bra att köpa ett par nya goggles.
Notera att jag skriver när och inte om man kraschar dom, för linserna brukar förr eller senare pajja på nått sätt (repor, fläckar, sprickor etc).

Ett alternativ är ju som h-e-n-x skriver VZ brillor.
Är grymt nöjd med mina Weisenheimer dom sitter grymmt skönt och passar helt perfekt i min Red hjälm. Det dyraste glaset til dom ligger på 500:- så det är ju lite vettigare pris.
Annars har du ju SPY blizzard åxå, sitter åxå suveränt i hjälm, är snygga samt att linserna är ytterligare ett snäpp billigare, men jag föredrar ändå att ha mina VZ för dom passar bättre på mitt ansikte så spy brillerna änvänds bara vid dimma och flatljus.

Tipps om Goggles?
Kan tipsa om Adidas Yodai,dom är ruskigt sköna och sitter perfa på min red hjälm sen att glaset är okrossbart och slår okley med hästlängder är bara ett stort plus. Dock så kostar dom skjortan men det är dom lätt värda

Tipps om Goggles?
Ska du köpa vonzipper är det väll lika bra att köpa uvex... samma goggles men med annat pris. vet ej om det sikljer mycket men för vz betalar du extra bara för märket.
Jag gillar mina Smith Fuse regulator bra passar perfekt med min hjälm(giro bad lt.) dessa ligger ngt under a-frames pris nivå. En sak att tänka på med smith är att rose platinum inte är helspegel men å andrasidan funkar den linesn i alla väder...så finns ju också fire linsen som är bra för riktigt soliga dagar (blir nästa investering)
Annars så tyckte jag att A-frame var jävligt sköna när jag testade med mössa, vet ej hur passformen skulle vara med hjälm, har ju lite annorlunda design i överkant. Oakley är väll erkänt bra på optiken, vet ej om det är märkbar skillnad mot tex. smith och spy

Tipps om Goggles?
" Ska du köpa vonzipper är det väll lika bra att köpa uvex... samma goggles men med annat pris. vet ej om det sikljer mycket men för vz betalar du extra bara för märket." VZ = Uvex??? Vilken Uvex model skulle det vara isf?

Tipps om Goggles?
Enda rätta köpet är Arnette!
-Snygga!
-Sköna!
-Prisvärda som bara ***!
-Hyfsat billiga linser

Årets Destroyer kommer bli den här sesongens bästa köp !

Tipps om Goggles?
http://www.safetyglassesusa.com/sg901.html

Här är uvexmodellen som överensstämmer med VZ brillorna.
Har inte hållt båda i händerna samtidigt, men dom ser ut att vara tämligen identiska.
Däremot har VZ brillorna betydligt bättre ytfinish, snyggare färgsättning och ett bättre utbud av glas.
Är dom identiska så pasar ju visserligen de olika glasen med varandra.
Men det är bara att inse oavsett om VZ och uvex använder samma formar för sina bågar så är VZ brillorna grymmt snygga.
Det är ju arnette grabbar som ligger bakom VZ och dom kan sina saker för det är grymma goggles både vad det geller design och funktion.

Tipps om Goggles?
Cébé G-land Freeride (600kr på intersport) mycket bra, snygga, bra synfält, kanske aningen kort band, spegelglas men ändå lite insyn och skön anti allergi foam. Roligare att köra med andra märken än att hamna i Oakley träsket. Men prova dig fram är det ändå som gäller.

Tillbaka
Topp