Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Tips 1-7 Mina/era bästa åktips
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Svarta_Faran" data-source="post: 17362" data-attributes="member: 13686"><p>Vänner och kollegor! Jag har tappat räkningen på alla tips som lagts fram. En del är bra, andra suger ju något så in i... "Håll händerna framför kroppen, balansen skall vara bra, du skall vara nysnuten och torkad bakom öronen". Jaha ja, det var ju nåt nytt det... Kan någon förklara för mig hur händerna kan hållas framför kroppen när man utför en fenomenalt snygg backscratch? Eller en trippelvolt med örongrab? </p><p></p><p>För er som behöver en skjuts för att bättra på er åkning - satsa på att åka till spännande skidorter. Här kommer en högoddsare:</p><p></p><p>ASCO, KORSIKA.</p><p></p><p>Längst upp i vallee d"Asco ligger denna gemytliga och välutbyggda skidort. Jag snackar nu Korsika i medelhavet. Skidåkningens vagga. Där finns släpliftar och allt. En trevlig bar att släcka törsten i och mucka gräl med de inbitna säsongarna.</p><p></p><p>Afterskin njutes annars vanligtvis på en liten taverna vid namn CALYPSO Bar i Calvi, Korsika. Där umgås skidåkare med trevliga främlingslegionärer som inte fått till det på två år och som inte sett sprit på 24 timmar. En trevlig stämning brukar det bli med andra ord.</p><p></p><p>Ett råd på vägen för er som blir sugna att hänga med legionärerna på deras after-work: </p><p></p><p>1. Skottsäker väst</p><p>2. Kevlarhjälm</p><p>3. Fullt kroppsskydd</p><p>4. Silvertejp till din mumindal (Legionärerna skiter i om du är finflicka eller skidåkare)</p><p>5. En pluton militärpoliser som drar ut dig innan du helt delas i pyttipanna.</p><p></p><p>Lycka till och kom ihåg att allt som är svårt och jobbigt stärker själen!</p><p></p><p>/SF</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Svarta_Faran, post: 17362, member: 13686"] Vänner och kollegor! Jag har tappat räkningen på alla tips som lagts fram. En del är bra, andra suger ju något så in i... "Håll händerna framför kroppen, balansen skall vara bra, du skall vara nysnuten och torkad bakom öronen". Jaha ja, det var ju nåt nytt det... Kan någon förklara för mig hur händerna kan hållas framför kroppen när man utför en fenomenalt snygg backscratch? Eller en trippelvolt med örongrab? För er som behöver en skjuts för att bättra på er åkning - satsa på att åka till spännande skidorter. Här kommer en högoddsare: ASCO, KORSIKA. Längst upp i vallee d"Asco ligger denna gemytliga och välutbyggda skidort. Jag snackar nu Korsika i medelhavet. Skidåkningens vagga. Där finns släpliftar och allt. En trevlig bar att släcka törsten i och mucka gräl med de inbitna säsongarna. Afterskin njutes annars vanligtvis på en liten taverna vid namn CALYPSO Bar i Calvi, Korsika. Där umgås skidåkare med trevliga främlingslegionärer som inte fått till det på två år och som inte sett sprit på 24 timmar. En trevlig stämning brukar det bli med andra ord. Ett råd på vägen för er som blir sugna att hänga med legionärerna på deras after-work: 1. Skottsäker väst 2. Kevlarhjälm 3. Fullt kroppsskydd 4. Silvertejp till din mumindal (Legionärerna skiter i om du är finflicka eller skidåkare) 5. En pluton militärpoliser som drar ut dig innan du helt delas i pyttipanna. Lycka till och kom ihåg att allt som är svårt och jobbigt stärker själen! /SF [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Tips 1-7 Mina/era bästa åktips
Tillbaka
Topp