Tips ang Sölden

peejay100

Medlem
Tips ang Sölden
Hej, jag och min son (17år) tänkte åka till Sölden i Österike V9 fr Mån-Tors och skulle vilja ha lite tips då vi inte varit där.
- Flyg. vart flyger man, är det Innsbruck som är närmast eller finns det andra flygplatser.
- Transfer. Transfer fr flygplatsen finns det buss/tåg eller ska man hyra bil.
- Boende. Lite tips gärna på hotell eller eget boende . Vi är inte kräsna utan är mer prismedvetna;-).Gärna gångavstånd till lift eller finns det skidbuss så går det bra med en bit därifrån.
- Hyra. Vi tänkte inte ta med skidor/pjäxor utan hyr på plats. Jag åker gärna telemark så vet ni om nån butik har detta? (om inte så blir det alpint såklart;-)).

Några andra tips så tar vi gärna emot dessa?

Tack på förhand!
mvh
Pär

Tips ang Sölden
Flyg till Innsbruck är absolut smidigast (2 timmars transfer), men tyvärr är utbudet av flyg (knappt några direktflyg från Sverige?) dit relativt begränsat. Till Zürich och München går det mycket direktflyg, men då är transfern runt 5 timmar.

Tåg och buss finns från alla tre flygplatser och tar inte så mycket längre tid än hyrbil. Självklart mer tidsflexibelt med hyrbil och inga byten som med tåg, men jag hade rekommenderat tåg + buss (behöver inte bokas innan).
Jag brukar hitta bästa erbjudanden på boenden här (https://www.oetztal.com/de/unterkue...4a-5fc3-415b-8909-f7e022750ff5&page=1&size=10), men dubbelkolla gärna med Booking.com också.

Kollektivtrafiken i hela Ötztal är toppen, så var inte rädda att boka i typ Zwieselstein, Gurgl eller Längenfeld om ni hittar bra erbjudanden där.

Tips ang Sölden
Kollektivtrafiken i hela Ötztal är toppen, så var inte rädda att boka i typ Zwieselstein, Gurgl eller Längenfeld om ni hittar bra erbjudanden där.
Men om man bor i Gurgl så åker man ju i huvudsak skidor i Gurgl (som jag tycker är bättre än Sölden).
Huben är annars en (prisvärd) liten ort man kan bo i, bara 10 min med skidbussen till Sölden.

Tips ang Sölden
Flyg till Innsbruck är absolut smidigast (2 timmars transfer), men tyvärr är utbudet av flyg (knappt några direktflyg från Sverige?) dit relativt begränsat. Till Zürich och München går det mycket direktflyg, men då är transfern runt 5 timmar.

Tåg och buss finns från alla tre flygplatser och tar inte så mycket längre tid än hyrbil. Självklart mer tidsflexibelt med hyrbil och inga byten som med tåg, men jag hade rekommenderat tåg + buss (behöver inte bokas innan).
Jag brukar hitta bästa erbjudanden på boenden här (https://www.oetztal.com/de/unterkue...4a-5fc3-415b-8909-f7e022750ff5&page=1&size=10), men dubbelkolla gärna med Booking.com också.

Kanon tack för infon!!

Tillbaka
Topp