Tips boende Italien, alternativ till Booking

Christozzz

Aktiv medlem
Vi är ett sällskap på åtta personer (fyra vuxna/fyra barn) som planerar att åka till Italien runt v1-2. Vi tittar på La Thuile, Cervinia/Valtournence och Passo Tonale. Helst en lägenhet/hus/bnb för hela gänget.

Är det Booking och Airbnb som gäller i Italien? Eller ska man försöka hitta något mer lokalt alternativ alt. direktkontakt med etablissemanget?

Så en generell fråga, men tar också gärna emot tips på specifika ställen om någon har. Min förhoppning är att kunna komma under 25000:-.

Lokala kommunala turistbyråer är bra, kolla deras hemsidor. Booking.com kan vara bra för att leta upp och jämföra boenden i en viss prisklass etc men sedan gärna ringa/maila direkt och fråga.

Vi är ett sällskap på åtta personer (fyra vuxna/fyra barn) som planerar att åka till Italien runt v1-2. Vi tittar på La Thuile, Cervinia/Valtournence och Passo Tonale. Helst en lägenhet/hus/bnb för hela gänget.

Är det Booking och Airbnb som gäller i Italien? Eller ska man försöka hitta något mer lokalt alternativ alt. direktkontakt med etablissemanget?

Så en generell fråga, men tar också gärna emot tips på specifika ställen om någon har. Min förhoppning är att kunna komma under 25000:-.
Hej
Vi åker ibland över till Sydtirol(här säger man inte Italien)Och jag kan varmt rekommendera Canazei och Dolomitisuperski 122 mil pist gigantiskt område alltid välpreppade backar. Vi brukar alltid bo i Canazei,trevlig by centralt i systemet. Man åker antingen medsols eller motsols , Zellaronda dom det heter.

Hej

Ett alternativ är att bo nere i dalen. Då kan man välja skidsystem efter väder.

Vi har hus i Saint Vincet och har tex. 35 minuter till valtournenche, 20 minuter till Pila, 45 minuter till Champoluc.

Tillbaka
Topp