Tips: Film från Lenzerheide

As bra! Har bara akt Lheide i tva dagar men det var bra och lite konkurens utanfor pisten.

Avslappnad film med skön åkning ... vill dit! Surfade direkt till Lenzerheide för att kolla längdåkningsspåren (!) verkar riktigt bra. Någon som har koll på hur längdåkning är där?

/MM

Mountain_Man sa:
Avslappnad film med skön åkning ... vill dit! Surfade direkt till Lenzerheide för att kolla längdåkningsspåren (!) verkar riktigt bra. Någon som har koll på hur längdåkning är där?

/MM
Tack.. jag som hade kameran framme under nyår i Lenzerheide.
Finns fantastiskt massa spår att fräsa runt i så det är bara åka dit..

Einar

Jag har kollat pistkartor, längdåkningskartor och gjort en närmare inspektion med Google Earth. Lenzerheide tycks vara en riktig pärla! Verkar som det finns mycket lättillgänglig offpist både ovanför och nedanför trädgränsen.

Och ... sällan man ser en skidfilm som visar så mycket åkglädje ...

/MM

Mountain_Man sa:
Jag har kollat pistkartor, längdåkningskartor och gjort en närmare inspektion med Google Earth. Lenzerheide tycks vara en riktig pärla! Verkar som det finns mycket lättillgänglig offpist både ovanför och nedanför trädgränsen.

Och ... sällan man ser en skidfilm som visar så mycket åkglädje ...

/MM
Offpisten är, precis som du förutspår, lättillgänglig och det är relativt stora ytor som enkelt nås direkt från liften. Lenzerheide rekommenderas varmt!

Håll utkik här på Freeride i vinter efter reportage och en större edit från resan.

/Ola - one of the guys.

Senast ändrad:
Ingen som läste ledaren i ett nummer av powder nyss om lenzerheide? Redaktören hade suttit i liften med en local som hade sagt hur bra det var och att han "not should tell anyone" "especially not the swedes!".

hmm lenzerheide var bra men från och med nästa år är det rätt kört med alla djurrättsaktivister. Så vill ni uppleva Lenzerheide kom ner nu, sen är det över. tyvär

Tillbaka
Topp