Tips för jobbsök i Åre

nostromo

Ny medlem
Tips för jobbsök i Åre
Blir tredje vintern för mig, och med ett boende som inte kan bli bättre! Riktigt pepp är man.

Problemet nu är att fixa ett jobb, något mer än ett extrajobb då ekonomin behöver gå +-0 i vinter. Men av någon anledning verkar man som vanligt när det jobb på skidorter, extremt ointressant för arbetsgivarna i Åre. Har tidigare vintrar endast fått tag på extrajobb inom städ.

Min polare som jag ska bo med fick onekligen välja mellan jobb.

Söka jobb på plats vill man ju helst slippa....

Tips för jobbsök i Åre
Vad har du för utbildning, kunskaper och arbetserfarenheter? Lista upp dem här så ska du se att du får bättre svar än du kan få på ditt startinlägg ;) Genom att lista dessa så får du nog också själv idéer på vars du skulle kunna få jobb. Hantverkare och folk med taxilegg finns det nästan alltid jobb åt i Åre som exempel.

Tips för jobbsök i Åre
Har du även tillgång till egen bil (och självklart körkort) så blir allt så mycket lättare. Är du beroende av bussar, som aldrig är ett säkert kort, blir du genast ganska ointressant då du inte kan hoppa in under kort varsel och det är lätt att du kan bli sen. Å andra sidan kan ibland bussarna vara bättre än vissa bilar som inte vill starta under den kallaste perioden.
..men körkort och bil över lag är alltid meriterande.

Tips för jobbsök i Åre
Att man har bil är sällan ett plus (absolut inget minus heller), skulle säga att det bara är hos 10% av arbetsgivarna som det är någon övervägande merit. Det som avgör är ett bra förstaintryck i mailet där du skriver några rader om dig själv, bifoga en eller två bilder, bifoga alla intyg och bevis på direkten. Men...

nu till det viktiga, visa att du är intresserad ochvar aktiv, ring kontaktpersonen du skickat in din ansökan till och säg "hej jag heter bla bla och jag skickade in en ansökan om bla bla och jag vill egentligen bara kolla om mailet kommit fram och om det går att öppna alla filer" Om dom inte öppnar alla mail så är detta ett bra sätt att få dom att öppna just ditt mail samt att de får upp ögonen för dig och ditt intresse. Ställ några andra frågor om när dom anställer, låt käften glappa i några minuter.

Boende är ju ett plus för dig själv men inte heller det är något som är övervägande för boende löser sig alltid om man är PÅ.

Lycka till!

Senast ändrad:
Tips för jobbsök i Åre
jag håller nog med Denise istället, Bil är ett stort plus.
Vet inte om Ryan jobbar i Åre eller hur många jobb han har haft då han är 19 år men eftersom dom flesta har frågan "Har du tillgång till egen bil?" på ansökan så tror jag det är fler än 10%. sen är det ett mycket bra tips du ger att man ska ligga på och låta käften glappa.

Tips för jobbsök i Åre
Trots mina ynka 19 år så har man föräldrar och bekanta som är arbetsgivare vilka ger mig tips som har fungerat.
Jag jobbar inte i Åre just nu men har jobb där i vinter.

Och på frågan "har du egen bil?" så borde de flesta med körkort svara ja (i alla fall dom med en isbit eller två i magen), sedan skaffar man bil om man inte har det ifall det blir aktuellt med anställning =)

Tips för jobbsök i Åre
Att man har bil och boende mitt i byn borde ju ses som positivt då man kan snabbt vara på plats. Om nu man jobbar i närheten av byn förstås.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp