Tips gällande alpresa.

Tips gällande alpresa.
Hej!
Skall med familjen till Zell am Ziller v2 2023.
Jag undrar om du har något bra tips ang hyra skidor?
Går det att hyra skidor på väg till orterna i Zillertal, något billigare än i huvudorterna?
Priser jag hittills letat fram ligger på runt 5000 SEK, 5 pers.
Mvh
Manne
Billigast hyr du på Mietski.com i Mayrhofen eller Zell am Ziller.
Boka online där du väljer modell och längd.
Obs! Kolla på båda orterna för bäst pris (samma webbsida).

Du kan välja att boka med familjerabatt där också tror jag.

EDIT: Hade du bokat med dem för några månader sedan hade du kunnat hyra där för 35 Euro per pers/vecka.
Nu är du sent ute och då blir det lite dyrare.

Senast ändrad:
Tips gällande alpresa.
Billigast hyr du på Mietski.com i Mayrhofen eller Zell am Ziller.
Boka online där du väljer modell och längd.
Obs! Kolla på båda orterna för bäst pris (samma webbsida).

Du kan välja att boka med familjerabatt där också tror jag.

EDIT: Hade du bokat med dem för några månader sedan hade du kunnat hyra där för 35 Euro per pers/vecka.
Nu är du sent ute och då blir det lite dyrare.
Typiskt!😂
Tackar!

Tips gällande alpresa.
Hej!

Är 5 stycken grabbar i 30 årsåldern som vill iväg på skidresa i Februari en vecka. Är väl nybörjare hela bunten typ. Har kikat på Saalbach och st anton. Spelar egentligen ingen större roll vart. Tror vi kommer bli nöjda med det mesta då vi enbart varit i Sälen innan! Verkar dock som vi är lite sent ute nu när jag kikar runt?

Helst egen stuga med typ bastu och bra läge. Afterski är något vi är sugna på också.

Men går bet när jag letar, antingen kostar det multum eller så ser boendena riktigt tråkiga ut. Vi hade velat lägga runt 15 tusen per person för resa, liftkort/skidhyra och boende. Är det görbart?

Vart ska man leta? Någon som har något tips som ni själva varit nöjda med?
Hej på er
Lite sent på är ni. Jag bor i Mayrhofen i Zillertal en av dom största skiddalarna med 8 skidsystem och Hintertux glaciären på toppen.Kan skriva ned lite boenden om ni vill men gå in på ”boende Mayrhofen”så hittar ni säkert något.Lycka till!
Skidhälsningar Åke Brander

Tips gällande alpresa.
Hej på er
Lite sent på är ni. Jag bor i Mayrhofen i Zillertal en av dom största skiddalarna med 8 skidsystem och Hintertux glaciären på toppen.Kan skriva ned lite boenden om ni vill men gå in på ”boende Mayrhofen”så hittar ni säkert något.Lycka till!
Skidhälsningar Åke Brander

Tips gällande alpresa.
Hej.
Jag kan rekommendera Italie började med det för ca 15 år sedan.
Levigno är bra blandad skidåkning.
Vet inget om afterski då jag var där o jobbade så orkade inte med det.
En mycket bra plats för nybörjare är Pasdo del Tonale.
After skin är inte lika bra som skidåkningen men hotellen har oftast fantastiskta wellnes.
Jag är lite part i det hela då jag har arbetar min 5 vinter i Passo de Tonale som skidlärare.
Har du fler frågor så hör av dig på Christerskidor på FB.
Jag kan rekommendera Slopestar då deras ägare har en MYCKET stor erfarenhet av alpresor.
Denise är erfaren säljare av skidresor.
Jag känner till ägarna sedan ca15 år
Kommer ni till Pasdo del Tonale såska jag ta hand om.
Christer.

Tillbaka
Topp