Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Tips. Hur man railar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="BigAir" data-source="post: 233625"><p>Idioter, lyssna inte på dom!</p><p>Jag har railat i flera år och kan det här.</p><p></p><p>Bygg en kick som är ganska kort och brant, alltså så du flyger upp rejält och sedan landar på railet med lite kraft. Du får då en bättre kärna att stå på.</p><p>Luta dig mycket bakåt, annars kan det hugga och det vill man inte i det här stadiet.</p><p>Så försök att luta dig bakåt så mycket som möjligt, precis intill falllinjen.</p><p>Och prutta sedan fram fötterna efter railet så du kommer framåt.</p><p>OBS: Du bör har MYCKET fart när du railar, annars är "huggningseffekten" väldigt stor.</p><p>Armarna bör du svinga fram och tillbaka i början för att skapa mer fart och balans.</p><p>Du kan även vidareutveckla med ögonbindel, men det tycker jag är lite överreklamerat.</p><p></p><p>För mer tips från railhandboken kan du kontakta mig. Jag tar 10 kr för varje tips förutom detta^^ som bara var introduktion!</p><p>/Biggaaaaaaaah</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="BigAir, post: 233625"] Idioter, lyssna inte på dom! Jag har railat i flera år och kan det här. Bygg en kick som är ganska kort och brant, alltså så du flyger upp rejält och sedan landar på railet med lite kraft. Du får då en bättre kärna att stå på. Luta dig mycket bakåt, annars kan det hugga och det vill man inte i det här stadiet. Så försök att luta dig bakåt så mycket som möjligt, precis intill falllinjen. Och prutta sedan fram fötterna efter railet så du kommer framåt. OBS: Du bör har MYCKET fart när du railar, annars är "huggningseffekten" väldigt stor. Armarna bör du svinga fram och tillbaka i början för att skapa mer fart och balans. Du kan även vidareutveckla med ögonbindel, men det tycker jag är lite överreklamerat. För mer tips från railhandboken kan du kontakta mig. Jag tar 10 kr för varje tips förutom detta^^ som bara var introduktion! /Biggaaaaaaaah [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Tips. Hur man railar?
Tillbaka
Topp