Tips i valdi

G_johannesson

Ny medlem
Tips i valdi
Tja
Jag och ett par polare åker för fösta gången till valdi den 22 mars typ
Nån som har lite sköna tips om barer, bra åkning osv...
Let is rain med tips

Nån mer som ska dit då..?
åker med langley

Tips i valdi
Tjenare, jag var i valdi med langley nu i december, vi hade en grym vecka! Vi bodde på Ruitor, ett väldigt bra hotel, dock lite små rum men det får man ta. Det va galet bra mat på hotellet vilket är ett väldigt plus! Hotellet har nog också den fräschaste bare i valdi, Victors. Systemet är gigantiskt, och gillar du pist så är det bara att dyka i, youre in paradise. Är du inne för off piste så rekomenderar jag att ta en guide, i alla fall för en dag.. jag gjorde tyvärr inte det men hörde att andra skulle haft den bästa åkningen i sitt liv.

Lycka till i valdi, du kommer inte att bli besviken!

Tips i valdi
om du vill upp fort på berget en härligt solig dag och nysnö är det solaise och sedan madeleineliften och sen ner höger som gäller.

om du tar kabinen upp från fornet så finns de därifrån en knapplift som tar dig upp till ett vad jag tror är riktigt långt puderåk(inte åkt, blivit rädda för alla varningar). rakt fram när du slänger av knappliften sen ner vänster(denna finns under offpistrepor med lite bättre text) och är enkelt att ta sig till och slutar i fornet. annars har jag tagit samma lift upp och sedan höger då du hoppar av till en typ av bowl. rätt kort åk men helt klart roligt med puder.

vid tätt snöfall är de skogen ned mot fornet som gäller och även så finns de vid la daille(fått för mig att fornet är bättre, och där höll vi oss). ta fornet-kabinen upp och sen tar du till höger när du tagit dig ur kabinen(skiers left). min favorit som håller relativt bra hela dagen.

bara lite snabba åk utan ansträngning att lokalisera. bara turiståkt i valdi och alltid valt de enklare åken när de funnits snö.

hoppas de kommer till någon nytta och att jag förklarat rätt :)

Tips i valdi
Hallå,
Jag var där för ett par år sedan i slutet på mars. Det var de bästa förhållanden jag någonsin varit med om. Det snöade varje natt och på dagarna var det klarblått o soligt.

I år åker vi första veckan i mars. Jag kollade med Langley och en guide genom dem kostar 360 Euro för en dag.
Någon som vet ifall man kan få tag i bra guider där nere till ett bättre pris? Ingår i så fall lavinutrustning, eller får man stå för det själv? Går i valet o kvalet om man ska tjacka eller inte...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp