Tips om bräda och boots? Reverse camber eller tbt?

jessi-sa

Ny medlem
Hej!
Skall fixa mig en nya bräda, biningar och boots i år har jag tänkt. Allmouantin bräda lutar det åt. Min nuvarande bräda har varit mest för pisten och är ganska styv. Söker efter något som är lite mer lekfullt men inte dundermjuk då jag inte är enbart jibber utan just en allmouantin person. Är 168 lång väger 52-53 kg och har sko stl 37. Tips?

Sen vill jag gärna få tips om något ställe där man kan testa reverse camber eller TBT då jag aldrigt åkt på en sådan bräda och de verkar gryma! Vart går detta?

En Bataleon Goliath i alla väder!
Halvmjuk utan att bli sladdrig i höga farter och grymt skön när gudarna öppnar skyarna för mjuka vita små stjärnor av is!

/ LL

en "Dinosaurs will die Genovese" kanske? ganska styv och endå lekfull! dock inte rocker om det var de du va ute efter

peace

Senast ändrad:
åk till testhelgerna på skistars orter nu i början på säsongen. där finns det alltid några brädföretag och eftersom nästan alla har nån typ av rockerbräda i sin line-up så ska du nog kunna få prova någon iallafall.

annars kan jag också rekommendera bataleon, deras brädor känns väldigt välbyggda

Som quin sade. En Bataleon Goliath är vad du söker, köp bland de kortaste modellerna då eftersom du är tjej. Men kolla i deras hemsida så kan du bilda en egen uppfattning. Jag har testat ett par tjejbrädor och de flesta är för mjuka tycker jag.

Keep seeking.

Kollade på bataleons hemsida och kollade in deras typ motsvarighet till goliath på dam sidan, nämligen violenza.. dock verkar den väldigt mjuk så kanske en goliath e bättre.. hm.. :P
Blir kanske för långt med 153 på en som är 168 då de var deras minsta size på den brädan.. E de samma på TBT som på reverse camber att man kan gå ner i längd på brädan? Då kanske violenza kanske e bättre ändå.. mycket tankar nu :)

Jag tror inte en violenze blir för mjuk med tanke på din vikt ;) Jag skulle helt klart satsat på en sådan, Sen har ju Distortia ett 4-2-4 flex och det skulle kanske också funka men dock är det ju me en bräda som är mycket mer inriktad på park än vad en violenza är.

Tillbaka
Topp