Tips om pistskidor till frugan (nybörjare)

Oldrider

Ny medlem
Jag undrar om någon har tips på pistskidor till frugan, en nybörjare (bara åkt 2 veckor) som är 160cm på 40+ i ålder och 96kilo, som gärna ser att det är lättsvängda skidor. Samtidigt får de väl inte vara för mjuka i hennes fall, vet inte hur jag ska bedöma den biten riktigt.

Jag blev grymt imponerad av Kendo som jag hyrde förra året, så jag kommer att köpa Völkl Kendo till mig till den här säsongen. Något ur Völkls sortiment kanske vore nice?

Jag köpte Head Mya 4 till min sambo.

Kanske skulle gått upp till Mya 6 till din, Snackade lite med personer från Head på Winter Show och han tyckte att den serien va en bra nybörjar till medel skida. En skida man kan lära sig åka och ändå utvecklas med den under några år.
Mya 6 är något hårdare än 4an.
Länk till Heads damskidor

Köpte Völkl Yumi till frugan inför denna säsong. De är inte provåkta än men har fått fin kritik.

Det blev demo-skidor till ett bra pris från Skibahnhof (använda under tre dagar). Nämligen Völkl Kenja.

Tänkte först att Kenja inte skulle passa till nybörare, men dels tyckte han på Skibahnhof att de skulle fungera bra till nybörjare, och sedan läste jag samma sak på flera olika sidor på nätet också. Lättsvängda (tipprocker, bredare fram än bak) och stabila när det blir uppkört i pisten. Det blir nog bra. :)

Tillbaka
Topp