Tips om vilka skidor jag ska ha!

Fireboolt

Ny medlem
Hej alla glada där ute!

Nu är det så att mina skidor börjar bli till åren och att jag ska säsonga i åre i vinter så skulle vilja ha hjälp med att komma fram till vilken skida man ska ha.

Jag åker både pist och offpist,men helst offpist. älskar att leka mig ner på svåra partier i offpisten där man nästan måste stanna upp och tänka om jag hoppar dit å sen dit så borde jag kunna ta mig ner där. är lika roligt med spårad offpist som att göra nya spår (okej.. med handen på hjärtat så är det ju bäst att spåra) men ni förstår nog.Brukar även va härligt att ge järnet i skogs partier då man ställs för blixtsnabba beslut om man ska svänga vänster eller höger, kasta sig igenom en tät gran och hoppas på att man inte stöter på något hårt på andra sidan.

Men vill även kunna ligga i pisten och carva. Någon parkskida behöver det inte va för det har jag insett att åker man där så gör man bara illa sig.

Vore tacksam för svar från er kunniga!

Finns extremt många trådar om detta i forumet om du bara söker lite. Sen behöver man veta lite mer om dig, vikt, längd osv.

Utifrån det lilla jag vet säger jag: Völkl Mantra eller Nordica Enforcer.

Båda kan du hitta billigt och bra begagnat om du vill.

Extremt bra skidor båda två.

Ja.. det är ju trots allt åre vi snackar om..(vart ska du jobba?) Så jag får nog ta och hålla mig föregående talare, mantra eller enforcer. Personligen så kommer jag antagligen att inhandla ett par mantra från www.sport-conrad.com Då de är fruktansvärt mycket billigare där än om man jämför med de priser jag kan få i butik uppe i Åre.

Tillbaka
Topp