Tips på bindning till Black Crows Corvus!

pallmie

Ny medlem
Hej!

Jag fick hem mina Black Crows Corvus idag och skulle vilja ha lite tips på bra bindningar man kan sätta på... Jag är först och främst ute efter en turbindning då jag inte har detta på någon av mina andra skidor, men samtidigt vill jag ha en lätt skida så vill inte att bindningen ska väga för mkt! Alla tips uppskattas!

Peace

Vad är det för typ av åkning du kommer utsätta bindningen för?
Om du inte brukar köra DIN över 13 så kan jag rekommendera en Baron EPF eller en F12 EPF. Lite lättare än Duke och Guardian. Annars tycker jag att en rambindning fortfarande är en rambindning och att något hundra gram har så stor inverkan. Det enda som kan vara är om man jämför en F12 med en Duke där man går ett stort kliv. Allt beror som sagt på hur du kör och hur mycket du ska tura. Semester freerider som ska tura mycket: F12 EPF, semester freerider som inte turar överdrivet: Baron EPF och om du gillar att köra och droppa lite större klippor: Duke EPF.

Lättast är ju tech-bindningar av Dynafit-typ. Det kräver pjuck med fästen för dem oxå. Annars är väl lösningen Marker F12 Tour. Lättare än Duke/Guardian men tyngre än Dynafit. F12 Tour funkar utmärkt med vanliga alpinpjuck, med eller utan gåläge i skaften.

resqual sa:
Vad är det för typ av åkning du kommer utsätta bindningen för?
Om du inte brukar köra DIN över 13 så kan jag rekommendera en Baron EPF eller en F12 EPF. Lite lättare än Duke och Guardian. Annars tycker jag att en rambindning fortfarande är en rambindning och att något hundra gram har så stor inverkan. Det enda som kan vara är om man jämför en F12 med en Duke där man går ett stort kliv. Allt beror som sagt på hur du kör och hur mycket du ska tura. Semester freerider som ska tura mycket: F12 EPF, semester freerider som inte turar överdrivet: Baron EPF och om du gillar att köra och droppa lite större klippor: Duke EPF.
Jag brukar köra mina bindningar på 12-14... Guardian har jag kollat en del på, den verkar sjukt bra! :) Men som sagt vikten spelar ju oxå in... Men som du säger några hundra gram är ju skitsamma...

Tillbaka
Topp