Tips på boende i Mayrhofen eller Zell am See.

Christozzz

Ny medlem
Hej! Planerar en resa till Mayrhofen eller Zell am See i vinter (två vuxna två barn) och skulle behöva tips på boende. Lägenhetshotell, pensionat med kök, airbnb eller liknande med gångavstånd till lift.
Tack på förhand.

Zonnelied

Medlem
Bodde på Zellerhof i Finkenberg under sportlovet (https://www.zellerhof.at/). Riktigt stora och fräscha lägenheter med trevliga värdar. På gränsen till gångavstånd, men går skidbuss på 5 min väldigt ofta precis utanför. Både till Finkenberg (Mayrhofen) och Hintertux :)

Hej! Planerar en resa till Mayrhofen eller Zell am See i vinter (två vuxna två barn) och skulle behöva tips på boende. Lägenhetshotell, pensionat med kök, airbnb eller liknande med gångavstånd till lift.
Tack på förhand.
Hejsan,här i Mayrhofen finns massor med bra ferievåningar,jag bor här sedan6 år tillbaka.Dessutom kan du åka i 6 skidområden i dalen på samma kort,
och inte minnst har vi skidåkning året om (om man vill)på Hintertuxglaciären 3250 m.Några tips,Alpen Rose,Waldrand,Gästehaus Elfride,Gästehaus Hornegger,Feriewohnung Alois Kröll,Appartement Hochmut,Truckshuttemm mm.Man behöver inte bo mitt i byn då skidbussarna går med 12 min mellanrum från 08.12 på morgonen.Hör av dej om du har frågor.
Skidhälsningar Åke

Christozzz

Ny medlem
Tack för fina tips. Och tack Åke, jag kanske nappar på att återkomma med fler frågor. (Lutar åt att det blir Mayrhofen.)

Christozzz

Ny medlem
Hej,låter bra,du behöver bara åka till Lannesrbach och ta Eggalmbahn upp och åka ned till Rastkogelbahn ta den upp så kan du nå hela Penken systemet.
Hälsn. Åke
Hej Åke, stort tack för din hjälpsamhet! Hittade som sagt tillslut ett boende, Ferienhof zur Sonne, på Booking. Men annars var det rätt svårt, ska visserligen sägas att det gäller vecka 1 så riktig högsäsong. Mejlade alla dina tips och några till men allt fullbokat, prisnivån på Booking och Airbnb låg runt 30 000/vecka och uppåt. Lite saftigt. Så när jag hittade detta för 11000 så var det bara att slå till. Verkar basic men helt klart gott nog för oss, 42 kvm och pentry, gångavstånd för pigga ben till liften. Och för oss som älskar alperna för dess natur framförallt, så känns det klockrent med Hintertux!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp