Tips på boots och bindningar!

Prism

Ny medlem
Hej!

Jag var inne på att köpa en ny planka till denna säsong men har beslutat mig för att min Capita Outerspace Living 156 får hänga med ett tag till :)

Dock så behöver jag göra något åt boots/binding-situationen då mina fötter krampar efter bara några åk.
Nuvarande utrustning är följande..

Boots: Salomon F20 från 2005, stl 43.5 (USA 9,5 UK 9 CM 27.5)
Mätte precis mina fötter och vänster är 25.5 cm medan höger är 25 cm.
Normalt sett har jag 41-42 i skor så har länge misstänkt att dessa boots är för stora för mig.
Konstigt nog tycker jag de sitter bra och upplever inget glapp i hälen eller så..
Provade att köra med dubbla strumpor men då klämde det i tårna.

Hursomhelst, dags för uppgradering...
Kan någon vänligen tipsa om ett par bra och trevliga boots?

Bindingarna jag har är ett par Salomon SP3 size S/M.
Tycker inte om dem och upplever att de klämmer på fel ställen,...
Kan någon vänligen tipsa om ett par bra och trevliga bindningar som passar min Capita?

Detta ska enas göras barfota utan strumpor
Mät i CM
Hälen tryckt mot väggen och gör en markering på golvet vid tippen av den tån som sticker ut längst. Mät sedan avståndet från väggen till markeringen. Upprepa för andra foten också.
För brädden, placera insidan av foten mot väggen och mät på fotens bredaste punkt. Upprepa för andra foten också.
Detta är det enklaste sättet att avgöra vilken storlek på boots är korrekt för dig.
Självklart finns det undantag så som knölar och så vidare som behöver kanske åtgärdas hos en bra bootfitter när ett par passande boots har inhandlats.

Jag har Salomon District bindningar på min Outerspace Living och hittills har jag inget att klaga på. Jag har haft Vans Hi Standard hittills men är inte helt nöjd med hälgreppet i dom. Gillar dock passformen och dom sitter asbra så jag är lite inne på att skaffa ett par Vans Infuse som utan inläggen ska ha medium flex.

MKOL sa:
Jag har Salomon District bindningar på min Outerspace Living och hittills har jag inget att klaga på. Jag har haft Vans Hi Standard hittills men är inte helt nöjd med hälgreppet i dom. Gillar dock passformen och dom sitter asbra så jag är lite inne på att skaffa ett par Vans Infuse som utan inläggen ska ha medium flex.
Jag kikade på district-bindningarna och de finns till ett helt okej pris på brädkultur. Kanske blir en tripp dit då :)

Hejhej!

Blev ett par Union Force och ett par Nitro Thunder!
Inga Burtonboots passade mina fötter och klarade bara 5-10 minuter i alla olika modeller innan det började krampa. Nitrobootsen skulle jag kunna ha på mig på en långpromenad och fortfarande må bra i fötterna.

Tillbaka
Topp