Tips på bra ställen sent i säsongen...

Linusp3

Ny medlem
Jag har tagit semester för att åka skidor 26-30/4 och undrar vilken anläggning i södra Sverige/Norge (Åre, Trysil, Hemsedal osv) som har mest snöchanser så sent på året? Anledningen att jag inte åker till Riksgränsen är att jag inte vill spendera 25% av tiden på flyg/tåg utan jag vill ha möjlighet till nattåg.

Tackar på förhand
/Linus

Ta flyget till riksgränsen på 45min. Man flyger till kiruna har jag för mej

aepe sa:
Vad går det på kostnadsmässigt? Hur prisvärt är Riksgränsen jämfört med lite mer söder belägna orter?

Vilket bolag flyger man smidigast och billigast med?

Senast ändrad:
det går tåg till riksgränsen åxå trorja, jag åkte tåg dit i maj ett år å då var det snö kvar

Linusp3 sa:
aepe sa:
Vad går det på kostnadsmässigt? Hur prisvärt är Riksgränsen jämfört med lite mer söder belägna orter?

Vilket bolag flyger man smidigast och billigast med?
Går på runt tusenlappen med sas från stockholm. Beror på vilken dag du åker.
Man flyger som nämnt till kiruna. Jag har inte gjort nån marknadsundersökning riktigt, så jag kan inte svara på vem som har billigast. Men det går säkert att få mycket billigare än så...

aepe sa:
Hehe, ja nu var vi ju inte dåligt optimistiska, bara flyget tar minst det dubbla iaf, sen så har du ju bara 15 mil kvar att ta sig när man landat i kiruna...

perbac sa:
aepe sa:
Hehe, ja nu var vi ju inte dåligt optimistiska, bara flyget tar minst det dubbla iaf, sen så har du ju bara 15 mil kvar att ta sig när man landat i kiruna...
aa kanske, eller snarare dåligt påläst. Det va en klasskompis som sa att det gick på 45 min. Å det känns ju inte helt orimligt när man flyger till södra tyskland på lite mer än 1,5tim.
Det beror kanske på vilket sorts plan man åker.

Ramundberget brukar nästan alltid ha gott om snö. Åre är väl också alltid öppet under nämda tiden.

Jag ska forska lite i Ramundberget och Hemsedal, jag har inte varit i något av dem. Men det låter lovande. Åre har jag hört skall vara snöfattigt redan!!!

Tror nog att Hemsedal skule vara en bra ide.... har haft bra med snö i år och det ska snöa mer nu imorgon och hela helgen.... om du har tur får du en hel del fluff på en riktigt bra och tjockt bas lager...

Tillbaka
Topp