Tips på bräda?

Schwidja

Medlem
Tips på bräda?
Jag har knäckt min Burton supermodel 168 så nu måste jag få tag på en ny bräda. Någon som har tips på en fartstabil bräda ca. 170 cm lång? Tycker att supermodeln är grymt skön i puder men vill nog ha en något styvare bräda.
Har tittat lite på Burton Omen 170, Salomon fastback 174.
Har även sett att det finns en Burton Johan Olofsson 166cm!? Någon som har erfarenhet av någon av dessa brädor eller förslag på någon annan liknande bräda.

Tips på bräda?
Hejhej!

Trist att du kört brädan trasig; men det är ju alltid kul att köpa nya grejjer, eller hur?

Nåja, det verkade litet som om du ville ha en Burton, men jag är grymt nöjd med min nya bräda... Har gått en typ 15 dagar hittills denna säsong och jag är mer än nöjd. Stabil, styv, snabb, snygg... Allt i ett...

Och, vad är det jag pratar om? Jo en NITRO Shogun! Har genom alla år varit anti-NITRO (kanske pga ett par kassa bindningar jag hade i början av -90talet) men är nu konverterad!

Har en Shogun 166a själv, men det finns längre. Finns en 169a och en 178a om jag inte missminner mig.

Lycka till!!!

mvh,

M.Jinnai

Tips på bräda?
Tackar för tipset, kollade in www.nitrousa.com och dom verkar riktigt intressanta. Skulle vara kul att testa en shogun 178, den ser snabb ut ;)
Den kanske upplevs som stor och klumpig!? Men eftersom jag inte är någon jibbarkung så tror jag den skulle funka.

Tips på bräda?
Jag kör pa en Burton Indie 164, den har funkat fint för mig i puder och är stabil i hög fart, kan helt klart rekomenderas om du inte väger allt för mycket eller har allt för stora fötter. O sa är den relativt billig oxa. det bästa är väl att provköra lite brädor om du har möjlighet. johan olssons dräda har jag hört mycket gott om, men aldrig kört, framförallt grafiken e grym.

lycka till

Tips på bräda?
Köpte en 174 fastback av fjolårsmodell och den är stabil och kickar om man trycker och jobbar lite, jag väger 75kg, och den är skön i djupsnö. Är även ganska skön att trixa med men den skulle kunna vara lite mer aktiv i flexet.
Provade en del långa burtonför två år sedan och köpte en 173 cascade men tyckte den blev för seg. Då är denna bättre.

Tips på bräda?
Doughboy varför skulle den göra det?
gillar han burton super modell lär de ju vara lite annorlunda att köra på en bräda som nästan är 2cm bredare

Tips på bräda?
Mitt råd är att köpa en begagnad B-Frontier eller B-Republik. Du kan även köpa en ny/begagnad Johan. Det är ungefär samma brädor rakt igenom...

Tips på bräda?
Eftersom de andra brädor han nämnde i sitt inlägg också är bredare än Supermodel så tänkte jag att han var ute efter något sådant. Dessutom fick jag själv en sån otroligt positiv kick när jag testade en Big Gun för första gången så jag tror på att andra skulle få det också.

Jag bara rekommenderar en bräda som jag tycker klår det mesta.

Tips på bräda?
Nu är jag en Nitro Shogun 169 rikare.
Blir att testa den under påsk så jag får hoppas att den motsvarar mina förväntningar.
Fick tag på en testbräda från blue-tomato i Österrike vilket passade min budget.

Får väl återkomma med ett utlåtande när jag testat den.

Tips på bräda?
Grattis Schwidja!!!

Tror inte du kommer att ångra dig!

Min Shogun skall ut och vädras en vecka fr.o.m. lördag... Både den och jag längtar...

TC!

//M.Jinnai

Tips på bräda?
Jag har en johan 166. min erfarenhet av denna bräda är mycket positiv, mycket fartstabil och funkar även i big jumpen i alla fall för old-school triks typ airs, är lite tung att snurra. enda anmärkningen från min sida är att JAG är för klen i benen för att kunna utnytja brädans potensial. Men det skall det bli ändring på försesongsträningen tar sin början.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp