Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på friåkningsskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="anoon" data-source="post: 913078" data-attributes="member: 93168"><p>Några säkra kort som jag själv prövat är bla. Dps Wailer 112Hybrid, som funkar utmärkt i pudret, så länge det inte är typ 1 meter nysnö, då kan den nog upplevas som lite för smal, annars funkar den finfint över hela berget! De två bindninsalternativen jag ger dig är Jesterbindningen som jag själv kör på, alt STH16 som är likvärdig, osäker på märket på sth bindningen..Dessa två bindningar rekomenderar jag dels för att dom får väldigt bra kritik överallt och för att dom är otroligt slitstarka...</p><p></p><p>Andra skidor värda att fundera över är Dps lotus120 som är större än wailer modellen, Ninthward CVP som jag själv kör på, liknande mått som lotus 120, det är dock ett billigare alternativ..</p><p></p><p>Moment Nigh train är en annan skida jag testat som är lite "jibbigare" än de andra förslagen jag kommit med, Night Trainen funkar perfekt både i puder och de dagar du även behöver lite isgrepp!</p><p></p><p></p><p>Precis som iLd0tt0re skrev så finns det ju overkligt många fler modeller och märken att välja på, men det jag skrev om är de jag har erfarenhet av.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="anoon, post: 913078, member: 93168"] Några säkra kort som jag själv prövat är bla. Dps Wailer 112Hybrid, som funkar utmärkt i pudret, så länge det inte är typ 1 meter nysnö, då kan den nog upplevas som lite för smal, annars funkar den finfint över hela berget! De två bindninsalternativen jag ger dig är Jesterbindningen som jag själv kör på, alt STH16 som är likvärdig, osäker på märket på sth bindningen..Dessa två bindningar rekomenderar jag dels för att dom får väldigt bra kritik överallt och för att dom är otroligt slitstarka... Andra skidor värda att fundera över är Dps lotus120 som är större än wailer modellen, Ninthward CVP som jag själv kör på, liknande mått som lotus 120, det är dock ett billigare alternativ.. Moment Nigh train är en annan skida jag testat som är lite "jibbigare" än de andra förslagen jag kommit med, Night Trainen funkar perfekt både i puder och de dagar du även behöver lite isgrepp! Precis som iLd0tt0re skrev så finns det ju overkligt många fler modeller och märken att välja på, men det jag skrev om är de jag har erfarenhet av. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på friåkningsskida
Tillbaka
Topp