Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på friåkningsskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="IngemarH79" data-source="post: 913177"><p>Vill du stödja svensk skidindustri vilket du naturligtvis önskar göra så titta på Extrems skidor. De är riktigt bra byggda och ligger bra till i pris.</p><p><a href="https://www.freeride.se/prylar/search-gear-guide.php?type=1&year=2012&gender=male&level=&subtype=&lenght_max=210&lenght_min=180&brand=14&waist_max=150&waist_min=90&sort=1&price_max=10000&price_min=5000" target="_blank">Länk Extrem</a></p><p></p><p>Jag har ett par Big Pen som går skitbra i alla fören, även isig pist (för sin kategori) de är inte alls så klumpiga som man skulle kunna tro utan du kan ligga på skär i ganska små svängar men då tar det ordentligt på låren. Då du har Völkl pistracers så är det inga problem för dig. De går bra i skogen och är lättmanövrerade men de går också väldigt fort så det vill till att du hänger med om du inte vill krama varenda träd. </p><p>Några nackdelar då, om det är väldigt mycket puder och inte så brant så vore mera taper att önska då du får hänga lite bakåt för att hålla spetsarna uppe. De blir nervösa och fladdrar om du gör sladdande svängar i hög fart, håll kanterna vassa så slipper du det problemet. På det stora hela kan jag varmt rekommendera skidan men den är inte för nybörjare eller för den som gillar mjuka skidor, hårda pjäxor rekommenderas.</p><p>Btw. det är Salomon som tillverkar STH bindningen. Fina grejer det!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="IngemarH79, post: 913177"] Vill du stödja svensk skidindustri vilket du naturligtvis önskar göra så titta på Extrems skidor. De är riktigt bra byggda och ligger bra till i pris. [url=https://www.freeride.se/prylar/search-gear-guide.php?type=1&year=2012&gender=male&level=&subtype=&lenght_max=210&lenght_min=180&brand=14&waist_max=150&waist_min=90&sort=1&price_max=10000&price_min=5000]Länk Extrem[/url] Jag har ett par Big Pen som går skitbra i alla fören, även isig pist (för sin kategori) de är inte alls så klumpiga som man skulle kunna tro utan du kan ligga på skär i ganska små svängar men då tar det ordentligt på låren. Då du har Völkl pistracers så är det inga problem för dig. De går bra i skogen och är lättmanövrerade men de går också väldigt fort så det vill till att du hänger med om du inte vill krama varenda träd. Några nackdelar då, om det är väldigt mycket puder och inte så brant så vore mera taper att önska då du får hänga lite bakåt för att hålla spetsarna uppe. De blir nervösa och fladdrar om du gör sladdande svängar i hög fart, håll kanterna vassa så slipper du det problemet. På det stora hela kan jag varmt rekommendera skidan men den är inte för nybörjare eller för den som gillar mjuka skidor, hårda pjäxor rekommenderas. Btw. det är Salomon som tillverkar STH bindningen. Fina grejer det! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Tips på friåkningsskida
Tillbaka
Topp