Tips på Internet försäljning av skidor eller butiker i Italien?

PO_ljung

Medlem
Hej.
I detta forum borde det finns någon som känner till endera bra hemsidor för beställing av skidor eller om någon har spenderat tid i Nordöstra Italien (Dolomiterna) och känner till utrustningsbodarna på dessa breddgrader. (Sitter själv här nere i IT) Faktum är att jag gnessat runt och tafsat på skidor i många affärer och hittar mest, ja jag vågar påstå bara Carving plank med midja på 65-70mm. Letar efter 90+ i midja som komplement till min Carving plankor som inte flyter ett smack i lössnön. Jag trodde inte att det skulle bli ett problem men faktum att jag fortfarande inte hittat skidor och det känns på gränsen till löjligt.
Står i valet mellan:
Dynastar Intuitiv Big
Rossingnol B3
K2 Axis AK
Atomic R:ex
Atomic Sugar Daddy
mm.
Jag har möjligen letat på fel ställen men det kommer forumet att rätta till snart...?

Det här svaret bekräftar möjligen redan det du själv redan upptäckt. Man hittar ytterst få ställen i norra ITA som säljer breda friåkningsskidor. Mycket märkligt. Jag har en bekant i nordvästra delen, ca 3 mil norr om Milano. Vid ett flertal tillfällen hgar jag bett honom kika efter breda lagg med mycket klent resultat. "Vanliga" sportaffärer tar inte in dom. Kanske är annat nu, det här var för 2 år sen. Däremot han har ca 2 tim till t ex Andermatt i Schweiz och där finns dom, Stöckli t ex.

/A

Japp då var det bekräftat att breda friåkningskidor är svåra att få tag i denna del av Världen. Skönt att få bekräftelse trodde ett tag att jag fått en grav synskada...
Det lutar mot en tur till Österrike eller så får jag testa med Internet köp. (känns lite vanskligt)
Tack för infon.

Håll dig borta från Rossignols B3!

Varje år står det i diverse skidtest att "nu har rossignol äntligen lyckats bygga in livlighet och åkglädje i sina friåkningsskidor" (tidigare Bandit---, nu B-). Detta hände dock aldrig i verkligheten med Banditskidorna, och jag tvivlar på att det kommer att hända med B-serien. Med största sannolikhet kommer det även i nästa års skidtester stå att "äntligen har Rossignols friålningsavdelning lyckats", och det kommer återigen att vara fel.

Att åka på Banditskidorna var ungefär som att äta godis med kolapappret kvar eller att....(fyll själv i valfri liknelse)

Tobbe tack för komments.. Jag har själv inte testat dom... utan testat Dynastar Intuitiv Big, Rossingnol Scratch, Pocket rocket mm.
Tyckte själv att Dynastar Intuitiv Big var livlösa, tunga att jobba med. Kanske för klen i benen.

snart kommer Js-Sport upp på nätet.
En svensk sida som kommer sälja skidor etc.. till toppen priser.

Tillbaka
Topp