Tips på ny bräda?

Kaptenjuno

Ny medlem
Tips på ny bräda?
Tjena, sitter och kikar runt på en ny bräda då min nuvarande är för kort.(lib tech skate banan 156cm)
Är 186cm lång och väger 90kg, åker cirka 2 veckor per år och har gjort det sedan jag var 10år (är nu 20). Vill ha en bräda som helt enkelt är all mountain. Kikat på lib tech t.rice men känner att den kostar lite för mycket. Vill gärna ha en bräda med magnatraction då jag helt enkelt älskar det. Ös på med tips, peace!

Tips på ny bräda?
Smokin KT-22
Jones Solution
Gnu Dirty Pillow
Lib-Tech LaNinja
Rossignol One Magtek

Ingen av dem är billig, men AM-brädor med Magne Traction är inte billiga.

Tips på ny bräda?
156cm? på 186 och 90kg? lite kort? eller vad ska du åka mest? OBS skostorlek? kanske behöver en Wide du låter ju som en mer kraftigt byggd.

Tips på ny bräda?
Tycker du ska kolla på Rossi One MagTek, 159 eller 163 blir nog bra för dig. Går att få tag på den för 300€ ute på marknaden i Europa. Mycket bräda för pengarna. Den har ganska bred midja (255 resp 258) så om du inte seglar omkring i pråmar lär du inte behöva en wide.

Tips på ny bräda?
Är 186cm som sagt, 90kg. Skostorlek 43.. Köpte mig en lib tech skunk ape 161w. Har jag gjort ett ok val?

Senast ändrad:
Tips på ny bräda?
Nu har jag även monterat bindning och även provmonterat i en sko och ser att jag kanske ej behövt wide. Men saken va den att skunk ape brädan finns inte i normal size. Så vad tror ni? Bifogar även en vild så ni ser vad jag menar... Har jag gjort bort mig???:(

Tips på ny bräda?
Du har verkligen inte gjort bort dig. Det ser hur bra ut som helst.

Riktigt bra bräda. Jag har själv kört en del på Skunk Ape 167 BTX från 08-09 och diggade den stenhårt. Jag är 187 och väger strax över 90.

Tillbaka
Topp