LimpusB
Aktiv medlem
Tips på parkskidor till åttaårig tjej
Förra året fick jag superbra tips här från er parkrävar på vilka parklagg jag skulle köpa till lilltjejen här hemma. Då blev det ett par Line Wallisch Shorty Jr i mäktiga 119 cm (hon var 122 cm lång då). Hon har älskat dem som sina park- och friåkningsskidor. Men nu har hon växt som satan och mäter nu hela 132 cm. Alltså behöver hon nya (längre) parklagg. 100% fokus på park, primärt hoppa.
Det enklaste är såklart samma modell i nästa längd (129 cm). Men vad finns för bra alternativ på parkskidor i liknande längd för henne? Hon har börjat gilla att hoppa, men kör fortfarande gröna linjen typ.
Åkmässigt i övrigt är hon jäkligt stabil, hon kör i lokala alpinklubben sen ett gäng år tillbaka (i pr U10) och tar sig ned överallt oavsett underlag (manchester, is, pucklar, skog).
Hon är åtta år, 132 korta cm lång. Vad passar då? Allt jag hittar när jag googlar verkar vara antingen för äldre kids, eller mer vanliga allmountain-lagg.
Tacksam för tips från alla med mer koll på park än vad jag har.

Det enklaste är såklart samma modell i nästa längd (129 cm). Men vad finns för bra alternativ på parkskidor i liknande längd för henne? Hon har börjat gilla att hoppa, men kör fortfarande gröna linjen typ.
Åkmässigt i övrigt är hon jäkligt stabil, hon kör i lokala alpinklubben sen ett gäng år tillbaka (i pr U10) och tar sig ned överallt oavsett underlag (manchester, is, pucklar, skog).
Hon är åtta år, 132 korta cm lång. Vad passar då? Allt jag hittar när jag googlar verkar vara antingen för äldre kids, eller mer vanliga allmountain-lagg.
Tacksam för tips från alla med mer koll på park än vad jag har.