Tips på sele?

Tips på sele?
Börja med att fundera över vad du ska använda selen till och låt det styra vilka faktorer som är viktiga att ta med i valet av sele.

Tips på sele?
Jo men det har jag full koll på. Lättare toppturer är tanken, alltså ingen avancerad klättring. Men frågan var om man klarar sig med en billigare Sele?

'
Tompan14 sa:
Börja med att fundera över vad du ska använda selen till och låt det styra vilka faktorer som är viktiga att ta med i valet av sele.

Tips på sele?
Niiiicke sa:
Jo men det har jag full koll på. Lättare toppturer är tanken, alltså ingen avancerad klättring. Men frågan var om man klarar sig med en billigare sele?
Då är jag rädd för att jag inte förstår frågan, undrar du om Black Diamond släpper utrustning till marknaden som inte håller kvalitetskraven?

Tips på sele?
Klart BD håller kvalitetskraven men frågan var om det räcker med de billigare modellerna för lättare toppturer eller om man ska lägga till några extra hundralappar för de lite dyrare modellerna? Förstår att det är en fråga om tycke och smak men tänkte om någon hade erfarenheter av olika selar! Svårare än så var det inte!!!!

Tompan14 sa:
Niiiicke sa:
Jo men det har jag full koll på. Lättare toppturer är tanken, alltså ingen avancerad klättring. Men frågan var om man klarar sig med en billigare sele?
Då är jag rädd för att jag inte förstår frågan, undrar du om Black Diamond släpper utrustning till marknaden som inte håller kvalitetskraven?

Senast ändrad:
Tips på sele?
Okej, då tror jag att jag förstår.
Både Alpine Bod och Couloir är bra alternativ för skidalpinism, låt valet mellan de två modellerna styrs av ditt rack.

Tips på sele?
Även jag kan slå ett slag för Alpine Bod och Colouir, jag själv använder colouiren och kompisarna använder Bod. Fördelen med colouiren är att den är snäppet smidigare och lite roligare att ha på sig om du ska ha den på dig längre stunder. Däremot har Boden trevligare öglor för att hänga karbiner etc på, den har sånna där gummiöglor som då har lite styrsel i sig till skillnad från Colouiren där ögglorna är "slappa".

Tips på sele?
Få se vad det blir, beställer imorgon! Men tack för infon!

O_lundberg sa:
Även jag kan slå ett slag för Alpine Bod och Colouir, jag själv använder colouiren och kompisarna använder Bod. Fördelen med colouiren är att den är snäppet smidigare och lite roligare att ha på sig om du ska ha den på dig längre stunder. Däremot har Boden trevligare öglor för att hänga karbiner etc på, den har sånna där gummiöglor som då har lite styrsel i sig till skillnad från Colouiren där ögglorna är "slappa".

Tillbaka
Topp