Tips på skidor

Bjoerrn

Ny medlem
Tips på skidor
Som så många andra så vill jag ha tips på vilka skidor jag ska skaffa. Jag är 195cm och väger 75kg. Jag är en medelbra åkare, inte någon hejare på offpist, men vill gärna bli bättre. Jag kör aldrig i parken, hoppar endast i lite mindre hopp.

Tips på skidor
Köp ett par skidor som du kan köra på även när pudret uteblir..... Dom riktigt feta är coola i liften men i pisten suger dom. Head Monster 88 är suveräna skidor som funkkar för din vikt och funkar bra i pisten. Tänk efter..... Hur mycket puder kör du på ett år? Är du en poser?

Tips på skidor
völkl racetiger 05/06 (storslalom och slalom skidor) ? om du är intresserad av de eller ett par rossignol från säsong 03/04, hör av dig i min GB, har de hemma då jag slutat att tävla och ska sälja mina fina skidor.

Tips på skidor
Skulle vilja säga att det är inte bara puderdagar som det är kul med feta skidor. Jag har ett par EP Pro som jag har förjävla kul på även de dagar det inte är puder. Feta skidor har jag en känsla av det är bra att köra på för teknikens skull oxå. Krävs lite mer av åkaren för att skidorna ska göra det man vill.

Tips på skidor
Hendryx Purple Haze kanske?? Kan vara en av de bästa one quvier skidor någonsin?

//H

Tips på skidor
Okej. Var skall din skidåkning bedrivas samt hur mkt kommer det att åkas? Åker du mer kan det kanske vara roligare att ha en lite mer krävande skida när du sedan får upp benstyrka och teknik. Jag har kört på rätt krävande skidor men å andra sidan kört väldigt mkt de två senaste säsongerna och har tyckt att jag blir bara mer och mer nöjd med laggen.

Tips på skidor
jag åker typ till nån skidort på sportlovet, typ sälen, eller som i år, vemdalen. sen brukar jag åka i ulricehamn ibland, för det ligger ganska nära, har dock inte blivit nåt i år i brist på snö :(

Tillbaka
Topp